۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۵۹۳۴۹
جامعه روحانیت شیراز خواستار شد؛

اهتمام بیشتر دولت تدبیر و امید به مسائل مذهبی جامعه

خبرگزاری رسا ـ‌ دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به این که با بیان این‌که توقع علما این است که به مسائل مذهبی توجه خاصی شود، گفت: دولت تدبیر و امید در مسائل مذهبی روحانیت را امیدوار کرده و نیاز است اهتمام بیشتری نسبت به مسائل مذهبی داشته باشد.
جلسه هفتگي جامعه روحانيت شيراز با حضور آيت الله دستغيب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام سید محی‌الدین طاهری، در جلسه جامعه روحانیت که صبح امروز با حضور مهندس غلامرضا تاجگردون معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، امام جمعه شیراز و آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب در مصلی نماز جمعه برگزار شد با بیان این‌که توقع علما این است که به مسائل مذهبی توجه خاصی شود، گفت: باید توجه خاصی به مسائل دینی و مذهبی در بخش اعتباری بشود.


وی در ادامه با بیان این‌که جمهوری اسلامی کارهای ارزشمندی انجام داده است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی کارهای ارزشمندی انجام داده است، در ارتباط با مسائل توسعه فرهنگی و زیربنایی که بحمدلله این در دانشگاها وجود دارد ولی هرچند یک سری مشکلاتی هم داشته است از این رو توجه نظام به توسعه علم و دانش است.


حجت الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: نماد دین مداری مردم استان فارس حرم حضرت شاهچراغ است.


وی ابراز کرد: مشکلاتی در شهرستان های استان فارس وجود دارد که از جمله این مشکلات نداشتن مصلی است که انتظار می‌رود که بعد از چندین سال در شهرستان‌ها مشکل مصلی نداشته باشیم و نداشتن خانه های عالم و مسجد در روستاها از دیگر مشکلات است که امید داریم این مشکلات هر چه زودتر حل شود.


دبیر جامعه روحانیت شیراز اظهار کرد: رسالت نظام جمهوری اسلامی ترویج فرهنگ اسلامی است و نهادینه کردن مسائل دینی در خانواده و در سطح کلان جامعه است و این از مهم‌ترین مأموریت نظام است و باید نظام به این موضوع توجه کند، مردم هم باید بدانند که در کنار کمک های مردمی نظام هم این آهنگ را که در واقع ترویج فرهنگ دینی است، پذیرفته است.


وی با اشاره به این که ما باید جامعه را دینی بار بیاوریم، ادامه داد: اگر ما بتوانیم جامعه را دینی بار بیاوریم، مساجد را جذاب کنیم، مراکز دینی و مذهبی را فعال کنیم، روحانیان می‌توانند به زبان روز با مردم ارتباط برقرار کنند.


حجت‌الاسلام طاهری با بیان این‌که کارهای عمرانی به خوبی در شیراز صورت می‌گیرد، ابراز داشت: مکان‌هایی هم وجود دارد که شاید صورت تجاری داشته باشد که این یک ناهنجاری‌هایی را در جامعه به وجود می‌آورد.


مهندس غلامرضا تاجگردون، معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس گفت: در مواردی از جمله خانه‌های عالم، مساجد و مصلی‌ها از منابع اعتبار استانی یک سهم مشخصی را برای این مکان ها سوق داده‌ایم و به این موضوع به نگاه الزام‌آوری توجه می‌کنیم بنابراین در حوزه اعتبارات یک نگاهی به این موضوع داریم.


وی در ادامه افزود: دولت تدبیر و امید در راستای توجه ویژه به مباحث مذهبی و دینی یک مقداری منابع اعتباری را در این راه گذاشته است، از جمله سهم مشخصی از اعتبارات برای حوزه‌های علمیه صورت گرفته است.


تاجگردون اظهار داشت: در حوزه اعتبارات عمرانی در مقام تأمین کمک به مساجد، خانه های عالم، بقاع متبرکه، مصلی ها و حوزه های علمیه در غالب کمک نه وظیفه ساختاری دولت ورود کردیم چون شأن و حرمت این اماکن قطعا با خواسته های مردمی باید همراه باشد.


وی ادامه داد: ما در مقام تأمین اعتبار وظایف خود را انجام خواهیم داد و مجری این نوع مبالغ برای عملیاتی کردن اقدمات عمرانی در حوزه دولت و نظام بودجه‌ریزی اداره کل اوقاف است.


آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمد بن موسی گفت: تصور این است که باید در امور مذهبی از موقوفات، وجوهات و خیرین استفاده شود در واقعه به این صورت انجام نمی‌گیرد و وقتی می‌خواهیم این مسأله را برسی کنیم می‌بینیم که در ساخت حرم شاهچراغ هزینه سنگینی شده است که اگر بخواهند مردم این هزینه سنگین را بدهند، برای آن‌ها دشوار خواهد بود.


وی در ادامه افزود: باید بودجه‌های دولت هم به این امور تزریق شود که اگر این کار صورت نگیرد، نمی‌شود در حوزه مسائل دینی کار کرد.


آیت الله دستغیب اظهار داشت: باید این رابطه خوب بین حوزه های علمیه و مراکز مذهبی با دولت حفظ شود.


آیت‌الله اسد الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: دولت باید از حوزه های علمیه حمایت کند.


وی در ادامه افزود: همان‌گونه که در تاریخ گذشته بسیاری از اماکن مذهبی ما از سوی دولت ها ساخته می‌شده است در این زمان هم باید دولت در بخش اعتبارات به مسائل حوزوی و دینی توجه کند.


آیت‌الله ایمانی اظهار داشت: آن چه که امروز شنیده می شود از اماکن غیر رسمی حوزه های علمیه، مساجد و حرم های مطهر از سوی خیرین اداره می شود پس نیازی به دولت و اعتبارات دولتی نیست، این اندیشه با گذشته تاریخ ما تا به امروز منافات دارد.


وی ادامه داد: در دوره های گذشته کارهای سخت افزاری مساجد و حوزه های علمیه از سوی دولت ها عمدتا انجام می شده است.


نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: حکومت در ساخت و ساز اماکن دینی یک وظیفه‌ای دارد، چون هزینه‌ها یک هزینه سنگینی است آن چنان نیست که بشود این هزینه ها را خیرین و مردم بدهند.


وی در پایان تأکید کرد: 80 میلیارد تومان هزینه ساخت حرم احمد بن موسی شده است که مردم به تنهایی نمی‌توانستند این هزینه سنگین را بدهند، از این رو باید دولت و مردم با هم همکاری کنند./839/پ201/ح

ارسال نظرات