۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۲۵۹۲۵۲
امام جمعه بهشهر:

فرهنگ پرداخت زکات موجب زدودن فقر از چهره جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهرگفت: احیای فریضه مهم زکات در جامعه نیازمند کار فرهنگی منسجم و پایدار است و باید در این راستا همه مردم و مسؤولان پای کار باشند.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سیدعربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امشب در دیدار با رییس و مسؤولان ستاد زکات این شهرستان بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات در جامعه تأکید کرد و گفت: احیای این فریضه دینی در جامعه نیازمند کار فرهنگی منسجم و پایدار است و باید در این راستا همه مردم و مسؤولان پای کار باشند.

 

وی افزود: بهترین کار فرهنگی در زمینه نهادینه کردن این فریضه مهم در بین مردم، بهره مندی از ظرفیت تبلیغی علما و روحانیان به عنوان امین مردم و ترویج این فرهنگ در جامعه است.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که جامعه اسلامی با پرداخت زکات و ترویج این امر الهی می تواند در رفع مشکلات نیازمندان و آبادانی و عمران مناطق محروم قدم بردارد، افزود: نباید این مسأله مهم به فراموشی سپرده شود و خدای ناکرده در جامعه رنگ ببازد بلکه  همه ما باید دغدغه امور فرهنگیب داشته باشیم.

 

امام جمعه بهشهر در ادامه با اشاره به این که در دین اسلام، زکات، در ردیف مهم ترین عبادات قرار گرفته و در بسیاری از مواردی با نماز ذکر شده است، بیان داشت: اجرای فریضه زکات در واقع از نشانه های جامعه اسلامی بوده و با ادای آن رحمت خداوند بر آن سرزمین نازل می شود.

 

حجت الاسلام جباری گفت: شرط پذیرش دیگر عبادات و طاعات را اقامه نماز و پرداخت زکات است و به همین دلیل همه ما باید با اطاعت از خداوند و در جهت پذیرش اعمال خود، این فریضه مهم را احیا و تقویت کنیم.

 

وی آﺷﻨﺎﯾﯽ ﻣﺮدم ﺑﺎ ﻓﺮھﻨﮓ ﭘﺮداﺧﺖ زﮐﺎت و ﺛﻮاب دﻧﯿﻮی و اﺧﺮوی اﯾﻦ ﻣﺴﺄﻟﻪ را ﺳﺒﺐ ﺗﻘﻮﯾﺖ اﯾﻦ ﻓﺮﯾﻀﻪ دﯾﻨﯽ ﺑﺮﺷﻤﺮد و اداﻣﻪ داد: ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺻﺤﯿﺢ ﻣﺴﺄﻟﻪ زﮐﺎت از ﺳﻮی روﺣﺎﻧﯿﺖ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺳﻔﯿﺮان ﺗﺒﻠﯿﻎ ﻣﯽ ﺷﻮد ﺑﺴﯿﺎر راه ﮔﺸﺎ ﺑﺎﺷﺪ.

 

امام جمعه بهشهر افزود: عاملان و دست اندرکاران زکات در جامعه بیش از گذشته دغدغه این مهم را در جامعه داشته باشند و تلاش کنند تا با افزایش آشنایی مردم با آثار فردی و اجتماعی زکات و عملی شدن آن در جامعه، فقر و تنگدستی از جامعه رخت بربندد.

 

وی با بیان این که زکات امری واجب و به عنوان فروع دین است که باید حرکت های گرانقدری در راستای احیای آن صورت گیرد، گفت: زکات سبب رشد و نمو دادن است که وقتی زکات هر چیزی را بدهیم بر آن افزوده می شود.

 

وی گفت: فرهنگ سازی در زمنیه پرداخت زکات از سوی کشاورزان در جامعه از ضروریات مهم است که علاوه بر آن باید در راستای اعتمادسازی مناسب، زمینه مصرف زکات جمع آوری شده با مشارکت پرداخت کنندگان در بخش های مورد نظر دین اسلام فراهم شود./ 1317/پ202/ب1

ارسال نظرات