۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۵
کد خبر: ۲۵۹۰۳۸
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه:

شهید مالامیری افتخار حوزه است/به زودی پشت آل سعود به خاک مالیده می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شیرازی گفت: دشمنان اسلام وانقلاب بدانند تا زمانی که روحیه جهاد و شهادت در جوامع اسلامی همانند ایران، عراق، سوریه و لبنان زنده است، هیچ نگرانی برای پیروزی رزمندگان اسلام وجود ندارد؛ با همین روحیه شهادت مردم مظلوم یمن به زودی پشت آل سعود و استکبار را به خاک می مالند.
حجت الاسلام علي شيرازي ، نماينده ولي فقيه در سپاه قدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی شیرازی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه شنبه شب در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام شهید محمد مهدی مالامیری نخستین شهید روحانی مدفع حرم که در مسجد اعظم قم برگزار شد، به تبیین شخصیت این شهید پرداخت و گفت: این شهید مدافع حرم عاشق اهل بیت(ع) و مجاهد مبارز بود.


وی افزود: بار دیگر روحانیت ثابت کرد که در میدان جهاد و دفاع از ارزش ها و حرم اهل بیت(ع) با تمام وجود ایستاده است، برای روحانیت تفاوتی ندارد و در هر کجا و هر زمان که اسلام نیاز به جهاد، مبارزه، تبلیغ دین و انگیزه بخشی داشته باشد با تمام وجود خود حضور پیدا می کند.


مسؤول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان این که مسأله مهم برای روحانیان حفظ دین است، اظهار داشت: روحانیت در طول تاریخ شیعه به ویژه ایام انقلاب و 8 سال دفاع مقدس نشان داده است که از مرگ و شهادت هراس نداشته و بلکه برای رسیدن به آن تلاش می کند.


وی ادامه داد: شهید حجت الاسلام مالامیری عاشق ولایت و شهادت بوده و رحیه ای مجاهدانه برای مبارزه با دشمنان اسلام داشت، جان فشانی های شهدا و روحیه صبر و استقامت خانواده های شهدا مسؤولیت جامعه را سنگین تر می کند.


حجت الاسلام شیرازی با بیان این که حجت الاسلام مالامیری مدرس سطح عالی حوزه علمیه بود، ابراز داشت: با وجود این که این شهید مدافع حرم از عالمان ارزشمند حوزه علمیه بود اما همواره با کمال تواضع و سادگی زندگی می کرد و با همین وضعیت برای دفاع از دین وارد میدان جنگ شد.


وی این شهید مدافع حرم را افتخاری برای حوزه علمیه دانست و عنوان کرد: حجت الاسلام مالامیری به دلیل اخلاص، توکل و ارتباطش با خدا به محضر پروردگار پذیرفته شد؛ معصوم(ع) در روایتی فرمود که جایگاه انسان عالمی که برای احیای دین تلاش می کند نزدیک به انبیای الهی است.


مسؤول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: امام کاظم(ع) در روایتی می فرمایند که انسان مؤمن دانشمندی که از دنیا می رود، فرشتگان و تمام آسمان ها و زمین برای او اشک می ریزند؛ ارتحال علما خدشه ای به اسلام وارد می کند که قابل جبران نیست.


وی با بیان این که اگر عالمی مجاهد به شهادت برسد نیز خداوند متعال دارای جایگاهی ویژه است، گفت: امام علی(ع) می فرمایند که درهای آسمان بر روی انسانرمجاهد گشوده می شود؛ همچنین ایشان در نهج البلاغه نیز می فرمایند دری برای مجاهدان گشوده می شود که مخصوص عباد خاص خداوند است.


حجت الاسلام شیرازی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند خانواده ای شهدا باید بدانند که شهیدشان از اولیای الهی بوده است، مقام شهادت به اندازه ای دارای اهمیت است که امام معصوم برای شهید شدن لحظه شماری کرده و دعا می کند.


مسؤول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان این که شهید مدافع حرم با دیگر شهدا تفاوت دارد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند کسانی که در سوریه و عراق به شهادت می رسند مثل این است که جلوی درب حسین بن علی(ع) شهید شده اند.


وی ادامه داد: برای حوزه علمیه ای که همواره در هر زمان و در هر مکان برای دفاع از دین آمادگی دارد پرورش چنین عالم شهیدی افتخار است، خوشبختانه روحانیت مبارز و مجاهد در تمامی عرصه های دفاع از دین و ارزش ها حضور دارد.


حجت الاسلام شیرازی ابراز داشت: دشمنان اسلام وانقلاب بدانند تا زمانی که روحیه جهاد وشهادت در جوامع اسلامی همانند ایران، عراق، سوریه و لبنان زنده است، هیچ نگرانی برای پیروزی رزمندگان اسلام وجود ندارد؛ با همین روحیه شهادت مردم مظلوم یمن به زودی پشت آل سعود و استکبار را به خاک می مالند.


وی با اشاره به فراگیری بیداری اسلامی در سرتاسر جهان عنوان کرد: خوشبختانه و به برکت انقلاب امروزه در سراسر جهان هزاران شیعه و مسلمان وجود دارد، اگر شبانه روز برای برکت اسلام و انقلاب شکر کنیم کم است./1323/پ202/ی

ارسال نظرات