۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۵۸۲۷۸
استاد معارف دانشگاه های خراسان شمالی

متولیان فرهنگی ترویج سیره امام علی در بین جوانان را جدی تر بگیرند

خبرگزاری رسا ـ استاد معارف و علوم دینی دانشگاه های استان خراسان شمالی از متولیان فرهنگی و مذهبی خواست تا ترویج الگو و سیره امام علی(ع) در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان را جدی تر بگیرند.
امام علي(ع)

عباس کیفی بجستانی، عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با تبریک به مناسبت سیزدهم رجب، سالروز میلاد امام علی(ع) و روز پدر، اظهار کرد: امام علی(ع) مظهر زیباترین عبادت، صبر، ایثار و جوانمردی و رشادت و دلاوری است.

 

وی با بیان این که تمامی مفسران و تاریخ نویسان مذاهب اسلامی و غیرمسلمان از معرفی ابعاد بزرگ وجودی مولای متقیان عاجز مانده اند، افزود: حضرت امام علی(ع) در سیزدهم رجب پا به عرصه خاکی نهاد تا زمینیان در چشمه جوشان معرفتش تن بشویند و به نور وجودش رخ بگشایند.

 

این استاد معارف و علوم دینی دانشگاه های استان خراسان شمالی اضافه کرد: علی(ع) نخستین امام مؤمنین و خلیفه الله بلافصل بعد از رسول الله خاتم النبیین(ص) برادر، پسرعمو و داماد حضرت محمد(ص) است که در بیت الحرام، داخل کعبه معظمه به دنیا آمد و آن چه که در این بین اهمیت موضوع ولادت امام علی(ع) را افزایش می دهد این است که قبل از او و بعد از او مولودی در داخل کعبه به دنیا نیامده و نخواهد آمد.

 

کیفی بجستانی خاطرنشان کرد: نوری که از عرش پروردگار آمده بود، در انبیاء و اوصیاء یکی بعد از دیگری منتقل شده تا به عبدالمطلب(ع) رسید و بعد آن نور دو قسم شد، نوری در پیشانی مبارک عبدالله پدر بزرگوار پیامبر(ص) و سپس در صورت مبارک خاتم الانبیاء(ص)منتقل شد و نصف دیگر نور در پیشانی مبارک ابوطالب(ع) قرار گرفت و هنگامی که خداوند علی(ع) را به ابوطالب و فاطمه بنت اسد هدیه کرد آن نور در صورت فاطمه بنت اسد درخشندگی می کرد.

 

عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور در ادامه با اشاره به فضائل و مناقب آن حضرت، اظهار کرد: امام علی(ع) به همه تعلقات دنیوی پشت کرده بود و فقط برای رضای معبود خود کار می کرد و این گونه بود که هیچ گاه از تلاش برای اجرای عدالت دست برنداشت.

 

وی ادامه داد: به دلیل همه خوبی ها و اقدامات مبتنی بر اسلام و آموزه های الهی امام علی(ع) بود که ناکثان و ناکسان تاب عدالت او را نیاورده و در مسجد فرقش را شکافتند و او را به فوز عظیم شهادت رساندند.

 

عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور گفت: بنا به نقل مفسرین و مورخین عامه و خاصه بیش از 300 آیه درباره ولایت علی(ع) و فضائل و مناقب آن حضرت در قرآن کریم آمده است که این موضوع نشان دهنده جایگاه والای امیرالمؤمنین در بارگاه باری تعالی است.

 

کیفی بجستانی در ادامه با تأکید بر لزوم شناخت و معرفی بیشتر امام علی(ع) در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: ما پیروان و شیعیان آن امام همام باید تلاش کنیم تا از دریای حکمت و دانش حضرت بیش از گذشته استفاده کرده و برای اجرای حق و عدالت در مسیرش حرکت کنیم.

 

وی با بیان این که امام علی(ع) در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی بهترین الگو برای همه اقشار جامعه خصوصا نسل جوان است، تصریح کرد: باید همه متولیان امر امام علی(ع) را به بهترین شکل برای نسل جدید ما معرفی کنند.

 

این استاد معارف و علوم دینی دانشگاه های استان خراسان شمالی از متولیان فرهنگی و مذهبی خواست تا ترویج الگو و سیره امام علی(ع) را در بین اقشار مختلف جامعه علی الخصوص جوانان جدی تر بگیرند.

 

کیفی بجستانی با بیان این که وجود حضرت علی(ع) در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی می تواند بهترین الگو برای افراد جامعه اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: اگر سیره و روش و منش امیرالمؤمنین(ع) به درستی در جامعه تبیین و اجرا شود به یقین بخش اعظمی از مشکلات موجود در بخش های مختلف کشور مرتفع خواهد شد./9314/ت302/ح

ارسال نظرات