۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۲۵۸۰۶۰
عضو هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه مفید:

آموزش همراه خردورزی از وظایف دولت‌اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه مفید گفت: ریشه تمام نابهنجاری‌های اجتماعی عدم آموزش مردم است و این نوع فعالیت‌های آموزشی را باید از طریق دولت‌ها صورت بگیرد.
همايش ببين المللي حکومت علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد مهدی مقدادی عضو هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه مفید، در نشست تخصصی حکومت علوی که پیش از ظهر پنجشنبه در دانشگاه مفید با حضور اساتید داخلی و خارجی برگزار شد با بیان‌ «آموزش مردم و ارتقای فرهنگ عمومی به مثابه رسالت دولت اسلامی با تأکید بر رهنمودهای علوی» گفت: دولت اسلامی وظیفه برقراری عدالت و برآورده کردن نیاز‌های همگانی همه‌ی این‌ها به نوعی وام‌دار توده‌های مردم است.


وی به ریشه بسیاری از مشکلات که نابهنجاری‌ها از قببیل آن است اشاره کرد و گفت: ریشه تمام نابهنجاری‌های اجتماعی عدم آموزش مردم است و این نوع فعالیت‌های آموزشی را باید از طریق دولت‌ها صورت بگیرد.


عضو هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه مفید، با بیان هدف از آموزش ابراز داشت: منظور از آموزش سواد آموزی مطلق نیست و تعریف صحیح از آموزش رشد و بالندگی است که در رفتار فرد متجلی شود و به کمال دست پیدا کند.


مقدادی در خصوص راهکارهایی علم آموزی به سه بخش عمده اشاره کرد و گفت: در سه قالب می توان فعالیت‌ها را ذکر کرد یکی جستجو در مقالات بین المللی، وظیفه دولت های اسلامی در قبال مردم و ارائه راهکارهای مناسب به شیوه درست و منطقی از جمله فعالیت‌هایی اساسی است که باید در این زمینه صورت بگیرد.


وی در ادامه به وظایف دولت‌های اسلامی در قبال آموزش در جوامع اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: جوامع موظف به راهکارهای مناسب با انواع سیاست‌های و راهبردهای مؤثر با تهاجم دشمنان از حمله نفوذ علمی و فرهنگی است.


عضو هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه مفید، با اشاره به نامه امام علی(ع) به کارگزاران تصریح کرد: در نامه‌ای که امیرمؤمنان(ع) به کارگزاران می‌نویسند، قید شده است که برنامه را به گونه‌ای تنظیم کن که صبح و عصر با مردم جلسه داشته باشید و سؤالات آنان را جواب دهید و این از صفات کارگزاران در جامعه اسلامی است.


مقدادی در ادامه گفت: بحث دانایی و خردورزی که در دولت‌های اسلامی باید وجود داشته باشد، همان‌گونه که در روایت آمده است که زینت انسان عقل او است و انسان جاهل مانند مردگان است و خردورزی باعث به وجود آمدن اندیشه‌ و تدبیر در جامع می‌شود./978/پ202/ی

ارسال نظرات