۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۵۷۷۴۶

جشنواره شیخ طبرسی در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ جشنواره شیخ طبرسی با هدف تجلیل از مقالات، پایان نامه‌ها و کتاب‌هایی که از سال 63 تا 93 در سطح دانشگاه آزاد اسلامی درباره قرآن و عترت(ع) تحریر شده است، در تبریز برگزار می‌شود.
حجت الاسلام طه هاشمي، معاون فرهنگي دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدطه هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران تبریز از تشکیل نخسین جلسه شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: سند توسعه فرهنگی دانشگاه مهم‌ترین برنامه سال جاری است که در 8 محور بوده و دارای 300 سرفصل است.


وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین وجه این سند فرهنگی کاربرد آن در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، عمرانی و حوزه‌های توسعه‌ای دانشگاه آزاد است که اگر روزی هم معاونت فرهنگی دانشگاه نباشد، دانشگاه به سمت توسعه فرهنگی پیشرو باشد.


حجت الاسلام هاشمی افزود: هنر بستر جدی در فعالیت های دانشگاه‌ها است و استعدادیابی هنری در زمینه‌های فیلم، تئاتر، شعر، هنرهای تجسمی و تشویق و معرفی آن به جامعه و راه اندازی بازار هنر برای فروش آثار هنری دانشجویان از وظایف معاونت فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها است.


وی تصریح کرد: سال گذشته 14 همایش سبک زندگی ائمه معصومان(ع) برگزار شد و امسال نیز برگزاری همایش های سبک زندگی بزرگان در دستور کار معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی است که سبک زندگی از دیدگاه مقام معظم رهبری امروز در واحد تبریز برگزار می شود.


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: از برنامه‌های دیگر امسال برگزاری جشنواره شیخ طبرسی است که به مقالات، پایان نامه ها و کتاب‌هایی که از سال 63 تا 93 در سطح دانشگاه آزاد اسلامی درباره قرآن و عترت(ع) تحریر شده، بررسی و به برترین ها جوایزی داده خواهد شد.


حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره این که دانشگاه آزاد اسلامی70 درصد دانشجویان ایثارگر و شاهد کشور را پوشش می‌دهد، گفت: سال آینده سال تجلیل از شهدا نام‌گذاری شده و واحدهای دانشگاهی موظف‌اند از شهدا، آزادگان و ایثارگران و جانبازان دانشجو و خانواده های آنها طی مراسمی تجلیل به عمل آورند.


وی افزود: از برنامه های دیگر معاونت فرهنگی و اجتماعی طرح مفاخر و مشاهیر کل کشور است که به واحدهای دانشگاهی ابلاغ شده تا مفاخر شهر خود را شناسایی کنند و برنامه ای در چهار سطح محلی، منطقه ای، کشوری و بین المللی برگزار خواهد شد.


وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با نزدیکی انتخابات و رونق کرسی های آزاداندیشی گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی امکانی بوده که مقام معظم رهبری در اختیار دانشگاه قرار داده اند و انتخابات می تواند موضوعی برای کرسی های آزاد اندیشی باشد، ولی ربطی به تبلیغات انتخاباتی ندارد. فعالیت این کرسی‌ها نیز بر پایه قانون و مقرارت و چارچوب و رعایت ادب و احترام متقابل است./935/پ203/ح

ارسال نظرات