۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۵۷۲۱۹

«طلوع خرداد» تنها یادواره ملی فرهنگی با زمینه های مختلف هنر انقلابی

خبرگزاری رسا ـ دبیر یادواره ملی فرهنگی هنری «طلوع خرداد» گفت: این یادواره، تنها جشنواره ملی فرهنگی با زمینه های مختلف هنر انقلابی و ارزشی در سطح کشور است که حتی در شهرها و استانهای دیگر قیام کننده 15 خرداد 42 مانند قم و شیراز نظیری ندارد.
هنر
 
به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری رسا حمیدرضا آرمان مهر صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص مباحث و پیامدهای فرهنگی و هنری قیام 15 خرداد سال 42 اظهار داشت: هر جنبش سیاسی و دینی که در جهان توسط مردم ایجاد می شود، نیازمند شکل گیری موجی هنری و فرهنگی برای دفاع از اهداف انقلاب مردم و انتقال آن به نسل های آینده است که هنرمندان ایرانی تاکنون نقش مهمی در این خصوص ایفا کرده اند.
وی افزود: هنرمندان در طول تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همواره در کنار انقلاب و مردم حضور داشته اند و با خلق آثار هنری برای انتقال ارزشها و پیامهایشان با ابزارهایی همچون شعر، تئاتر، نقاشی، فیلم و سرود سعی در زنده نگه داشتن روحیه انقلابی مردم داشته و دارند.
 
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین تصریح کرد: هم اکنون نسل جوان که دوران شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را درک نکرده اند، از همین ابزار در حال شناخت انقلاب و آرمانهایش هستند.
تاکنون به مسائل فرهنگی و هنری قیام 15 خرداد سال42 کمتر توجه شده است
وی با اشاره به اینکه تاکنون به مسائل فرهنگی و هنری قیام 15 خرداد سال42 کمتر توجه شده است، افزود: قیام 15 خرداد مردم ورامین در سال 42 برای حمایت از مرجعیت شیعه و مبارزه با ظلم و ستم، دارای ظرفیتهای بسیار فراوانی در عرصه های هنری و فرهنگی است و باید هنرمندان کشور در رشته های مختلف به این عرصه ورود کنند.
آرمان مهر بیان داشت: هنرمندان شهرستان ورامین همواره در ایجاد آثار هنری و فرهنگی مانند نگارش کتاب و آثار موسیقیایی و تجسمی برای قیام 15 خرداد پیشرو بوده اند، چرا که خاستگاه قیام 15 خرداد در دشت بزرگ ورامین شامل شهرستانهای ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت بوده است.
یادواره «طلوع خرداد» در سومین دوره اجرایش برای اولین بار به صورت ملی برگزار می شود
دبیر یادواره ملی فرهنگی هنری «طلوع خرداد» با اشاره به برگزاری این یادواره در شهرستانهای جنوب شرق استان تهران، ادامه داد: با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و همکاری فرمانداری ها، شهرداریها و دیگر نهادهای فرهنگی این شهرستانها، یادواره «طلوع خرداد» در سومین دوره اجرایش برای اولین بار به صورت ملی و به منظور پاسداشت قیام 15 خرداد و حمایت از آثار هنری و فرهنگی انقلابی و ارزشی برگزار می شود.
 وی تأکید کرد: این یادواره، تنها جشنواره فرهنگی و هنری با در نظر گرفتن رشته های مختلف در خصوص مسائل انقلابی و ارزشی در کشوراست چراکه با توجه به سهمیم بودن شهرهای قم و شیراز و... در قیام 15 خرداد، تقریبا هیچ جشنواره فرهنگی و هنری در این شهرها برگزار نمی شود.
آرمان مهر در خصوص روند برگزاری یادواره ملی فرهنگی هنری «طلوع خرداد» نیز گفت: در حالیکه تنها چند روز از اعلام فراخوان این یادواره گذشته، آثار ارزنده ای در رشته های مختلف به دبیرخانه یادواره ارسال شده است اما زیر ساختهای لازم مانند سالن و نمایشگاه برای برگزاری هرچه بهتر این یادواره در مبداء قیام 15 خرداد وجود ندارد.
 وی در پایان گفت: جهت برگزاری باشکوه این یادواره نیازمند یاری و کمک کلیه ارگانهای فرهنگی و هنری و اجرایی شهرستانهای ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک هستیم و امیدواریم با آثار هنری و فرهنگی ارائه شده در این یادواره، در انتقال اهداف قیام 15 خرداد و آرمانهای امام راحل موفق باشیم.
گفتنی است، سومین یادواره ملی فرهنگی و هنری «طلوع خرداد» از 15 تا 25 خرداد ماه 94 همزمان با گرامیداشت ایام الله 15 خرداد ماه در چهار شهرستان پاکدشت، پیشوا، قرچک و ورامین در رشته های شعر، داستان، کتاب و پایان نامه، فیلم و عکس، نقاشی، نقاشی خط، تصویرسازی، پوستر، نگارگری، تئاتر صحنه ای، تئاتر خیابانی، نمایشنامه خوانی و موسیقی برگزار می شود.
مهلت ثبت نام تمامی آثار در بخش های مختلف حداکثر تا تاریخ پنجم خرداد 1394 است که به همراه یک قطعه عکس 4*3 و کارنامه فرهنگی و هنری صاحب اثر از طریق سایت www.tolooekhordad.ir ارسال می شود و این تاریخ قابل تمدید نمی باشد.
گزینش و انتخاب آثار تا دهم خردادماه 94 خواهد بود و اعلام آثار راه یافته به یادواره، 13 خردادماه است.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های 02136256028-02136256035-02136256041-02136256088-02136252022 دبیرخانه مرکزی یادواره ملی «طلوع خرداد» تماس بگیرند.
 

/101/830/م

ارسال نظرات