۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۲۵۶۹۴۸
نماینده ولی فقیه در اردبیل:

بسیاری از مشکلات و نابسامانی‌های جامعه ریشه در معضلات فرهنگی دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، فرهنگ را اولویت اول جامعه دانست و گفت: بسیاری از مشکلات، معضلات و نابسامانی های جامعه ما ریشه در معضلات فرهنگی دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل‏، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل‏، عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاه های استان با تاکید بر نقش فرهنگ سازی دانشگاه ها در بین دانشجویان و جامعه، خاطرنشان کرد: حساس ترین مقطع عمر جوانان در دانشگاه می گذرد و این نعمت فوق العاده ای برای اساتید است.

 


وی افزود: باید چالش های فرهنگی موجود در دانشگاه ها شناسایی شود تا با بهترین راهکار، چالش ها را رفع کرده و در جهت تقویت برنامه های فرهنگی دانشگاه ها همت شود.

 


حجت الاسلام والمسلمین عاملی‏، تصریح کرد: دانشجویان و تحصیل کردگان امروز، مدیران و صاحبان پست های کلیدی فردای جامعه خواهند بود و اگر امانت دار نباشند جامعه را دچار مشکل خواهند کرد.

 


امام جمعه اردبیل‏، بیان داشت: فرهنگ اولویت اول جامعه ماست و بسیاری از مشکلات و معضلات و نابسامانی های جامعه ما ریشه در معضلات فرهنگی دارد، پس باید متولیان امر به قدسیت کار خود باور داشته و به فرهنگ به دید تخصصی نگاه کنند و با شناخت اولویت های اول فرهنگی، خودباوری را در جوانان تقویت کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، اظهار داشت: تربیت نیروی کار متخصص و استفاده از تجربیات گذشتگان و طراحی نرم افزار جامع در سطح کشور از اولویت ها و ضرورت های فرهنگی جامعه است.

 


امام جمعه اردبیل در ادامه به آثار و تبعات شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: شبکه های اجتماعی کلاس های نامریی هستند که شخصیت جوانان در آن شکل می گیرد و این شخصیت در آینده کشور نقش و تاثیر بسزایی خواهد داشت.

 


وی با انتقاد از آمار بالای طلاق در جامعه، تغییر سبک زندگی و فرهنگی جامعه را عامل اصلی آمار بالای طلاق دانست و خواستار تنظیم ذائقه مردم شد./937/پ202/ب4

ارسال نظرات