۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۵۶۹۲۷

برگزاری نمایشگاه «کتاب سعادت» در افغانستان

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت روز جهانی کتاب، نمایشگاه «کتاب سعادت» با حضور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و مسؤولان وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور افغانستان آغاز به کار کرد.
کتاب نمايشگاه «کتاب سعادت»

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت روز جهانی کتاب، نمایشگاه «کتاب سعادت» با حضور مسؤولان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، رایزن فرهنگی ایران در این کشور و جمعی از اساتید و دوستداران کتاب آغاز به کار کرد.

 

در آیین گشایش این نمایشگاه، مسؤول برگزاری نمایشگاه گزارشی از روند شکل‌گیری و آماده‌سازی نمایشگاه ارائه داد و گفت: در این نمایشگاه 30 هزار عنوان کتاب جدید در حوزه‌های مختلف علمی، دینی، ادبیات به نمایش گذاشته شده است.

 

در ادامه ناصر جهانشاهی، رایزن فرهنگی ایران در افغانستان در سخنانی تأکید کرد: اسلام به عنوان دین جامع، افتخار دارد تا اولین کلام وحی خویش را به پیامبر بزرگوار اسلام (ص) خواندن قلمداد کند و معجزه خویش را کتاب قرآن قرار دهد.

 

وی در ادامه اظهار کرد: ملت‌ها در سایه رشد علمی به قدرت تأثیرگذار داخلی و جهانی تبدیل می‌شوند و این مهم نیز میسر نمی‌شود مگر با ترویج فرهنگ کتابخوانی و برگزاری چنین نمایشگاه‌ها برای توجه دادن مردم به موضوع کتاب و کتابخوانی.

 

نمایشگاه «کتاب سعادت» تا بیستم اردیبهشت‌ماه در کابل میزبان علاقه‌مندان خواهد بود./998/د101/ی

ارسال نظرات