۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۵۶۷۵۹
معاون تهذیب حوزه علمیه قروین:

غربی‌ها به عهد خود وفادار نیستند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قروین گفت: مذاکرات دارای اختلافات زیادی است و ما نقاط چندان مشترکی با غرب نداریم زمانی که دو طرف مذاکر کننده اختلافاتی با هم دارند و وجهه مشترکی ندارند رسیدن به توافق کار آسانی نیست.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی معاون تهذیب حوزه علمیه قروین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره بیانیه هسته‌ای لوزان گفت: این مذاکرات دارای اختلافات زیادی است و ما نقاط چندان مشترکی با غرب نداریم زمانی که دو طرف مذاکر کننده اختلافاتی با هم دارند و وجهه مشترکی ندارند رسیدن به توافق کار آسانی نیست.

 

وی در ادامه با اشاره به اعتقادات ملت ایران به اسلام ابراز داشت: طرف مقابل با اصل اسلام مخالف است درچنین شرایطی چگونه انتظار توافقی منصافانه هست، این کشورهایی که دست به جنایات خونین و تجاوز به کشورهای دیگر می‌زنند، ما که قصد داریم با ظلم مقابله کنیم چگونه با آن ها به نتیجه برسیم.

 

رابطه ما با آمریکا همچون رابطه گرگ و میش است

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: رابطه ما با آمریکا هم چون رابطه گرگ و میش است مگر می شود گرگ در کنار میش بنشیند و توافق کند.

 

حجت الاسلام عباسی بیانیه لوزان را سوری دانست و گفت: چون هنوز این توافق ها به مرحله اجرا در نیامده است و کشورهای غربی برخلاف بیانیه منتشر شده در لوزان خیلی حرف ها زدند از جمله این که تحریم ها به یک دفعه لغو نخواهد شد از این رویدادها به نظر می رسد که حقوق ایران به خوبی رعایت نمی شود و کشورهای غربی اهل وفا به تعهدات خود نیستند.

 

وی در ادامه با اشاره به نقاط مثبت این بیانیه عنوان کرد: دولت های غربی سرانجام حقوق هسته ای ایران را اجمالا پذیرفتند که کشور ایران در این زمینه به پیشرفت های بزرگی رسیده است و حق این را دارد از این انرژی در فناوری صلح آمیز استفاده کند.

 

معاون تهذیب حوره علمیه قروین بیان داشت: نقاط ضعف در دورویی و نفاق غربی ها است که به عهد خود وفادار نیستند و ملت ایران باید از این امر آگاه باشد.

 

این کارشناس سیاسی اظهار داشت: نسبت به توافق‌های شده باید میانه رو بود و در حالت خنثی باشیم، هم چون رهبر معظم انقلاب دیدگاهی نه موافق و نه مخالف داشت.

 

حجت الاسلام عباسی با بیان این‌که گشایش اقتصاد کشور و بهبود مسایل مالی در همت مردم کشور است ابراز کزد: ما باید در عرصه تولیدات داخلی و محدود کردن واردات خارجی بکوشیم تا ایران را به آکشوری با توانمندی های لازم برسانیم.

 

وی در پایان با اشاره به این که ملت ایران باید کاملا آمده و هوشیار باشد گفت: در صورتی که طرف مقابل به تخطی از تعهدات شده دست بزندبه سرعت بحث های هسته ای را درحد اعلا از سر بگیرند و در زمینه های غنی سازی و فناوری صلح آمیز هسته ای به پیشرفت های بزرگی مانند قبل و حتی بالاتر از آن دست یابند./955/ت302/ب4

ارسال نظرات