۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۵۶۵۴۲
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران قم:

خواهران طلبه مشارکت فعالی در جشنواره علامه حلی داشته‌اند/ حوزه‌ علمیه خواهران پژوهش محور می‌شود

خبرگزاری رسا ـ‌ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران قم به مشارکت موفق خواهران طلبه در جشنواره علامه حلی اشاره کرد و گفت: برای جهت‌دهی به پژوهش‌های خواهران طلبه، شورای علمی پژوهشی در هر استان با مجموعه‌ای از صاحبنظران تشکیل شده است که نتیجه این پژوهش‌ها به تدوین پایان‌نامه، کتاب و صدها مقاله انجامیده است.
حجت الاسلام اسماعيل نيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسماعیل نیا، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران قم،‌ پیش از ظهر در دومین جشنواره علامه حلی استان قم که در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفا برگزار شد با تقدیر از آثار برتر پژوهشی طلاب جوان اظهار داشت: در حال حاضر تحقیق و پژوهش جایگاه خودش را در حوزه علمیه پیدا کرده و هر سال رو به افزایش است.

 

وی حوزه علمیه را مرابطون و مرزبانان مکتب اهل بیت(ع) خواند و ابراز داشت: حوزه علمیه، رسالت حفظ مکتب اهل بیت(ع) و همچنین عرضه در قالب‌های جدید، بین‌المللی و همه‌فهم را دارد بنابراین برای توفیق در این مسیر باید به تحقیق و پژوهش اهمیت بیشتری دهیم.

 

حجت الاسلام اسماعیل نیا تأکید کرد: ما قصد داریم پژوهش را به عنوان محور اصلی حوزه علمیه خواهران قرار دهیم چنان که دو واحد تحقیق نظری، دو واحد پژوهش عملی و کارگاهی و در نهایت ارائه پایان نامه برای محصلان سطح 2 الزامی شده است.

 

وی به مشارکت موفق خواهران طلبه در جشنواره علامه حلی اشاره کرد و یادآور شد: با فراهم کردن محیطی مساعد و مناسب در حوزه خواهران از خلاقیت و استعداد طلاب در راستای پژوهش و تبلیغ استفاده می‌شود.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران قم خاطرنشان کرد: مشارکت موفق خواهران طلبه در جشنواره علامه حلی برای طلاب زیر 31 سال، طرح بانوی کرامت برای طلاب بالای 31 سال و مسابقه پژوهشی سالانه رشد با تکیه بر تحقیق گروهی و میدانی از برنامه‌های حوزه علمیه خواهران است.

 

وی به حضور 7 هزار پژوهشگر در حوزه خواهران اشاره کرد و گفت: برای جهت‌دهی به پژوهش‌های خواهران طلبه، شورای علمی پژوهشی در هر استان با مجموعه‌ای از صاحب نظران تشکیل شده است که نتیجه این پژوهش‌ها به تدوین پایان‌نامه، کتاب و صدها مقاله انجامیده است.

 

حجت الاسلام اسماعیل نیا افزود: امروز رمز موفقیت در دنیا، حداکثر تلاش در حداقل زمان برای کسب بیشترین نتیجه است و همان گونه که دشمنان از تمام تلاش شان برای شبهه‌افکنی و ضربه زدن به اسلام استفاده می‌کنند ما نیز باید مقابله کنیم./908/پ202/ف

ارسال نظرات