۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۲۵۶۵۲۶
استاد حوزه و دانشگاه:

پیروزی یمن نویدبخش افول حکومت آل سعود است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ساسانی گفت: مردم یمن در آینده جواب گستاخی آل سعود را خواهند داد و در این زمان شاهزادگان آل سعود باید به دنبال پناهگاه‌های میلیاردی خود باشند.
يمن

حجت الاسلام ساسانی، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: یمن سالیان طولانی تحت سیطره سیاسی آل سعود قرار داشت، ناحیه شبه جزیره که به پنج منطقه تقسیم می شد؛ حجاز نام داشت و یمن نیز جزء حجاز بود، از زمانی که وهابیت بر حجاز تسلط یافت، حرمین و شبه جزیره حجاز را عربستان سعودی نامیدند.

 


وی با اشاره به این‌که آل سعود با کشتار مردم یمن از منظر سیاسی بر یمن سلطه پیدا کرده بود، افزود: تربیت شدگان مکتب اهل بیت علیهم السلام از چندین دهه قبل سعی بر تقابل با سلطه سیاسی عربستان داشتند، در این راستا شیعیان حوثی بودند که با درایت خاص خود عامل هماهنگی دیگر گروه های مسلمان سنی با خود شدند.

 


حجت الاسلام ساسانی ادامه داد: در نتیجه این هماهنگی آل سعود متوجه خطر ایجاد حکومتی خلاف خواسته آل سعود و در مسیر بیداری اسلامی شد، آل سعود حکومتی وابسته به آمریکا و مستبد و بدون هیچ گونه انتخاباتی بلکه بر اساس انتخاب طوایفی و موروثی می باشد.

 


مسؤول فرهنگی آب و برق منطقه ای استان آذربایجان شرقی ضمن اشاره به تهاجم عربستان که از جهالت آل سعود ناشی بود، گفت: حوثی ها از این فرصت استفاده لازم را بردند و در نتیجه بر قسمت های مختلف یمن چون عدن و غیره را به تصاحب خود در آوردند و از جمعیت 24 میلیونی یمن 22 میلیون را با خود همراه کردند.

 


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به موفقیت های یمن، افزود: این موفقیت ها نشاگر این است که آل سعود با وجود کشتار زنان و کودکان و از میان بردن زیر ساخت ها، مردم یمن را که قاطعانه در خط اسلام قدم برداشته اند را نتوانست متوقف کند و در نتیجه به اهداف خود نرسد و متوقف شد.

 


وی عامل دیگر شکست آل سعود را گمان و ترس آل سعود از حمله زمینی یمنی ها دانست و بیان کرد: دلیل این مطلب تخلیه پالایشگاه های نفتی و مردم اطراف بود، به یقین مردم یمن در آینده جواب گستاخی آل سعود را خواهند داد و در این زمان شاهزادگان آل سعود باید به دنبال سوراخ موش های میلیاردی خود باشند.

 


حجت الاسلام ساسانی پیروزی یمن را نوید بخش افول و انقراض حکومت پوشالی آل سعود دانست و افزود: پیروزی مردم یمن زمین ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) و گسترش بیداری اسلامی است.

 


وی دلیل گسترش بیداری اسلامی را الگوسازی کشورهای پیروز دانست و گفت: وقتی کشورهای عربی متوجه پیروزی کشوری با توان ضعیف و بدونه هیچ اتکایی به کشورهای قدرتمند دنیا شوند، بیدار خواهند شد، هرچه بیداری اسلامی اوج گیرد، به همان میزان امیدواری به تشکیل نظام واحد جهانی الهی تحت امامت حضرت ولی‌عصر(عج) بیشتر خواهد شد./854/ت302/ب4

ارسال نظرات