۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۵۶۱۷۴
استاد حوزه و دانشگاه:

انقلاب یمن از افقی نزدیک به انقلاب اسلامی ایران برخوردار است/ یمنی‌ها هوشیارانه با آل سعود مقابله کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: انقلاب یمن از رویکردی پاک و افقی نزدیک به انقلاب جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و احتمال نفوذ این انقلاب در بخش های همرز با عربستان نیز وجود دارد، از این رو عربستان با احساس خطر از پیوستن شیعیان در این دو کشور، دست به تجاوز و حمله به مردم مظلوم یمن زده است.
حجت الاسلام سيدعباس ميرحبيبي

حجت الاسلام سیدعباس میرحبیبی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: عربستان سعودی با حمله یمن به دنبال جبران شکست های خود در کشورهای مصر، لبنان، عراق و سوریه است تا از این طریق از تزلزل آل سعود جلوگیری کرده و قدرت خود در بین کشورهای عربی را نمایش بگذارد.

 

وی افزود: انقلاب یمن از رویکردی پاک و افقی نزدیک به انقلاب جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و احتمال نفوذ این انقلاب در بخش های همرز با عربستان نیز وجود دارد، از این رو عربستان با احساس خطر از پیوستن شیعیان در این دو کشور، دست به تجاوز و حمله به مردم مظلوم یمن زده است.

 

حجت الاسلام میرحبیبی با اشاره به این که عربستان بدون هیچ توجیه بین المللی دست به تجاوز زده است، گفت: عربستان با حمله به یمن نتوانسته آل سعود را به اهداف خود برساند و حتی حیثیت از دست رفته آنها مخدوش تر شده و موجب رسوایی بیشتر آنها شده است که حمله فجیع شیمیایی اخیر نیز وضعیت بین المللی آنها را بیشتر تضعیف نموده است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: مردم یمن با این تجاوز عزم خود را برای جبران آن جزم خواهند کرد و بر پیروزی انقلاب یمن بیشتر پافشاری نموده، از این رو عربستان در جلوگیری از نفوذ تفکر انقلابی ایران در مردم یمن ناموفق بوده و شکست دیگر برای خود رقم خواهد زد.

 

به گفته وی، در بین شاهزادگان و مردم عربستان تفرقه بر سر حمله به یمن ایجاد شده که این مهم نیز دلیلی بر شکست عربستان در دست یابی بر اهداف شوم خود است.

 

حجت الاسلام میرحبیبی با اشاره به این که غرب به دنبال ایجاد حکومت هایی مطیع و گوش به فرمان در منطقه است، افزود: حکومت های پیشین درکشورهای منطقه در دست افرادی بی ریشه و نوکر غرب و آمریکا بود که با بروز بیداری اسلامی، غرب خطر بزرگی در منطقه احساس کرد و تلاش خود را برای سرکوب این انقلاب ها را شروع کرد.

 

وی افزود: متأسفانه عربستان نیز با دنبال کردن اهداف کشورهای مستکبر، به سرکوب این انقلاب ها کمک بسیاری کرده و در مسأله یمن نیز خود به صورت مستقیم به نیابت از آمریکا دست به کشتار زنان و کودکان و تخریب زیرساخت های این کشور زده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: غرب با استفاده از زور و قلدری و صرف دلارهای نفتی عربستان به دنبال سرکوب نهضت ها و قیام های اسلامی در منطقه است و زمانی که به بن‌بست می‌خورد، با تجاوزهای وحشیانه به دنبال دست یابی به اهداف استکباری خود است، از این رو ملت‌ها باید با بیداری در مقابل دشمنان مقاومت کنند./1307/ت302/ح

ارسال نظرات