۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۵۶۰۴۷
مدیر کل اوقاف اردبیل:

پیشبرد سریع اهداف کشور در گرو تحقق همدلی و همزبانی دولت و ملت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف اردبیل، پیشبرد سریع اهداف کشور را در گرو تحقق همدلی و همزبانی دولت و ملت دانست و گفت: محقق شدن شعار رهبری به وحدت هر چه بیشتر در جامعه می انجامد.
حجت الاسلام قيامي، مدير کل اوقاف اردبيل

حجت الاسلام اکبر قیامی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، توجه به بیانات مقام معظم رهبری را عامل استحکام نظام دانست و گفت: محقق شدن مطالبات رهبری در خصوص همدلی و همزبانی، به وحدت و انسجام جامعه و نزدیکی بیشتر مردم و مسؤولان می انجامد.

 

وی تحقق این شعار را مستلزم همدلی و وحدت همه مسؤولان نظام خواند و افزود: توقف سفرهای حج عمره در دفاع از هویت ایرانی، اسلامی، نشانه بارزی از این همدلی و همزبانی بین ملت و دولت است.

 

حجت الاسلام قیامی با تاکید بر اینکه اوقاف اردبیل مخاطب جدی شعار سال مقام معظم رهبری است، بیان داشت: کسانی که عشق به اهل بیت(ع) دارند باید شعار سال مقام معظم رهبری را در هدف اصلی خود قرار دهند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل با اشاره به  اینکه شعار سال بر اساس نیازهای مهم کشور با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری انتخاب شده است، اظهار داشت: پیشبرد سریع و بهتر در راستای اهداف کشور در گروی تحقق همدلی و همزبانی دولت و ملت است.

 

وی افزود: نتیجه عمل به این شعار، انسجام، اتحاد و در نتیجه پیشرفت همه جانبه ایران اسلامی در همه عرصه ها خواهد بود و در پی آن گفتمان سازی و برنامه ریزی باید انجام گیرد.

 

حجت الاسلام قیامی، بیان داشت: توجه به شرایط کنونی کشورها و موقعیت ایران در مجامع جهانی نیز می‌طلبد که ملت و دولت ایران با یکدیگر همدل و همزبان بوده و به دور ازهرگونه حواشی و تنش‌زایی بر وحدت کلمه تأکید داشته و منافع ملی کشور را بر سلایق حزبی و دیگر مسایل ترجیح دهند.

 

وی تصریح کرد: با همدلی و همزبانی ملت و دولت زمینه حل مشکلات در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی کشور فراهم می شودو شعار سال جدید در واقع تبیین مهم‌ترین موضوع در سال جاری است و تا زمانی که این همراهی و همدلی وجود نداشته باشد انجام بسیاری از برنامه‌ها نیز امکان پذیر نخواهد بود.

 

حجت الاسلام قیامی دولت و ملت را به عنوان دو سوی محوری شعار امسال برشمرد و متذکر شد: نخستین گام برای ایجاد وحدت و همدلی بین دولت و ملت، درک و فهم دو طرف از همدیگر است و از این رو بالا بردن تحمل، صبوری و سعه صدر هر دو طرف، از الزامات تحقق شعار امسال است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل افزود: مسؤولان باید با توجه به مقوله مهم همدلی و همزبانی نیازها و دغدغه های مردم را بشناسند و از همه امکانات برای ملت استفاده کرده و در هر شرایطی دولت و ملت  یکدیگر را درک کنند و این درک متقابل باعث می‌شود که آنچه که موجب کندی در اجرای برنامه‌ها شده بود برطرف شود.

 

وی با تأکید براینکه هیچ دولتی نمی‌تواند درتقابل با ملت، به اهداف خود جامه عمل بپوشاند، اظهار کرد: خوشبختانه ملت ایران اسلامی بعد از انقلاب اسلامی همواره پشتیبان دولت بوده و اگر دولتی حمایت مردمی را نداشته باشد نمی‌تواند به مقاصدش دست یابدو از این رو شعار سال پیام مهمی برای دولت دارد.

 

این مسؤول، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره ازتمام دولت‌های روی‌کارآمده حمایت کرده و مسیرده و مسیرگشای آنان برای توفیق یافتن در امر خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم بودهاند.

 

حجت الاسلام قیامی، افزود: امسال نیز این امر با تأکید بیشتری مورد توجه معظم‌له قرار گرفته که امیدواریم مردم و دولتمردان بتوانند بیش از گذشته هم‌مسیر و همدل و همزبان برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، دفاع از آرمان‌های شهدا و تحکیم امنیت ملی و وحدت همگانی بسیج شوند.

 

مدیر کل اوقاف اردبیل انقلاب اسلامی ایران را مقدمه ای برای حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) خواند و افزود: امام بزرگوار با انقلاب اسلامی فرهنگ مهدویت را در جهان گسترش داد و قطعاً عنایت خاص امام زمان در به وجود آمدن انقلاب اسلامی شامل حال کشور ما شده است.

 

حجت الاسلام قیامی محوریت نظام اسلامی را اطاعت از ولایت فقیه دانست و افزود: نوک پیکان دشمنان در عصر غیبت به سوی ولی فقیه زمان می باشد و ولی فقیه رکن رکین انقلاب اسلامی است که عامل اصلی خنثی کردن توطئه های دشمنان است و کوتاهی از دستورالات مقام معظم رهبری  در واقع کوتاهی از دستورات امام زمان (عج) است و  سرباز واقعی امام زمان (عج) کسی است که سرباز واقعی برای ولی فقیه باشد.


حجت‌الاسلام قیامی در ادامه سخنان خود با اشاره به متمایز بودن و محکم بودن پایه انقلاب اسلامی نسبت به دیگر انقلاب های جهانی گفت: انقلاب اسلامی ایران یکی از رخدادهای بی نظیر دوران معاصر و فجر جدیدی در تاریخ بشریت است که منشأ آثاری بس شگرف در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی در داخل و خارج از ایران گشت.

 

مدیر کل اوقاف اردبیل، بیان داشت: این انقلاب ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را از دیگر انقلاب های جهان ممتاز می سازد و مفهوم جدیدی از انقلاب به دست می دهد به طوری که برخی از این خصوصیات از نظر مقام معظم رهبری، برخورداری از پشتوانه عظیم فلسفه و فقه و معارف شیعه در طول هزار سال، انقلاب اجتماعی همه جانبه همراه با تحول بنیادین در زندگی انسان ها، استواری بر پایه فرهنگ و اعتقاد و ایمان در مراحل اوج گیری و سازندگی انقلاب، بهره مندی از رویکرد ارزشی و هدف گیری اصلاح مفاسد جهانی و بشری، حاکم سازی فرهنگ توحیدی به جای فرهنگ الحادی و استبدادی، شکل گیری بر مبنای نظم و انضباط انقلاب است و با توجه به این خصوصیات است که انقلاب اسلامی یک تفسیر اسلامی و الهی بوده و به معنی زنده کردن دوباره اسلام است./937/ت302/ب4 

ارسال نظرات