۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۵۶۰۰۶

کلاس آموزشی ویژه خبرنگاران چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که این استان تنها استانی است که به صورت رایگان و زیر نظر مرکز آموزش فنی و حرفه ای، کلاس خبرنگاری برگزار می کند، گفت: خبرنگاران می توانند با شرکت در این دوره، آموزش های تخصصی رسانه و نحوه تدوین خبر را فرا بگیرند و کارت پایان دوره معتبر دریافت کنند.
خبرنگار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، بعد از ظهر امروز در نشست صمیمی اصحاب رسانه این استان با امام جمعه شهرکرد، با تبریک فرا رسیدن ماه رجب و میلاد با سعادت حضرت امام محمدباقر(ع) و تأکید بر ضرورت استفاده از فرصت های معنوی این ماه، به تشریح عملکرد این اداره کل در حوزه مطبوعات و رسانه در سال گذشته پرداخت.

 

وی با اشاره به این که در استان چهارمحال و بختیاری 51 نشریه محلی و 16 خبرگزاری فعالیت دارند، اظهار داشت: اگر بخواهیم آماری کلی از فعالان عرصه رسانه استان ارائه دهیم، باید بگویم که 130 نفر در این عرصه به ایفای نقش مشغولند که از 76 نفر آن ها خبرنگار هستند.

 

کارگران با بیان این که ساماندهی امور مربوط به اهالی رسانه در خانه مطبوعات و خبرنگاران استان صورت می گیرد، تصریح کرد: یکی از مهم ترین دغدغه های خبرنگاران و اهالی رسانه این استان، امور اقتصادی است که در بسیاری از موارد جوابگوی مخارج زندگی افراد نمی شود و همین دلیلی بر بی انگیزگی افراد مشغول به کار در این عرصه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، ایجاد مجتمع رسانه در این استان را از نخستین و مهم ترین ضرورت ها دانست و افزود: اگر اهالی رسانه به صورت متمرکز در استان و در مکانی مشخص فعالیت کنند، بسیاری از هزینه های آن ها پایین می آید و تشکیل این مجتمع از نیازهای امروز استان است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که استان چهارمحال و بختیاری تنها استانی است که به صورت رایگان و زیر نظر مرکز آموزش فنی و حرفه ای، کلاس خبرنگاری برگزار می کند، ابراز داشت: خبرنگاران می توانند با شرکت در این دوره، آموزش های تخصصی رسانه و نحوه تدوین خبر را فرا بگیرند و کارت پایان دوره معتبر دریافت کنند.

 

وی با اشاره به نشست های مستمر با اعضای خانه مطبوعات استان به عنوان نمایندگان اهالی رسانه به صورت ماهانه، خاطرنشان کرد: بازدید از دفاتر خبرگزاری ها و گفت و گو با خبرنگاران و نظارت بر کار آن ها، مهم ترین اولویت های کاری امسال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان است.

 

کارگران تشکیل اتاق فکر برای خبرنگاران در راستای تقویت همدلی و همزبانی آن ها را ضروری دانست و گفت: به یقین کار فرهنگی کردن نیاز به آرامش روحی و فکری دارد و تا زمانی که شرایط برای کار کردن فراهم نباشد، نمی توان انتظار رشد و پویایی داشت؛ بنابراین همه توان خود را برای رفع مشکلات و برطرف کردن دغدغه ها و همچنین ایجاد فضای مناسب برای کار در عرصه رسانه در استان را فراهم خواهیم آورد./9457/پ203/ب2

ارسال نظرات