۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۵۵۷۲۷

نسخه الکترونیک کتاب «احوال و آثار حزین لاهیجی» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ نسخه الکترونیک کتاب «احوال و آثار حزین لاهیجی» به همت مرکز تحقیقات فارسی رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو منتشر شد.
سازمان فرهنگ

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت مرکز تحقیقات فارسی رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو و کوشش سید نقی‌عباس کیفی، کتاب «احوال و آثار حزین لاهیجی» اثر سرفراز خان ختک از زبان انگلیسی به فارسی ترجمه و به صورت الکترونیک منتشر شد.

 

این کتاب اولین اثر مفصل درباره زندگی حزین لاهیجی و نقد آثار او به زبان انگلیسی است که در سال 1994 میلادی، تحت عنوان Life and works of Hazin Lahiji چاپ شده است.

 

مؤلف این اثر، سرفراز خان ختک، «دانشمند و پژوهشگر پاکستانی» است که به خوبی زندگی و آثار حزین لاهیجی را نقد کرده و شفیعی کدکنی نیز آن را ستوده است.

 

مترجم این اثر، علاوه بر ترجمه اصل اثر فهرست کتب و مقالاتی را که در صد سال اخیر به ویژه بعد از انتشار این کتاب به زبان‌های فارسی، اردو و انگلیسی به چاپ رسیده گردآوری و در آخر کتاب به طور ضمیمه آورده است.

 

این ترجمه، علاوه بر اثری مفصل مربوط به زندگی و آثار حزین، یک کتاب‌شناسی کامل درباره این شاعر کم شناخته شده در ایران و مرجعی برای پژوهشگران ادب فارسی خواهد بود./998/د101/ف

ارسال نظرات