۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۵۵۷۰۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم:

طرح تحول در حوزه بهداشت دهان و دندان اجرایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه علوم پزشکی قم به طرح تحول در حوزه دهان و دندان اشاره کرد و گفت: هفته قبل سند تحول در بهداشت دهان و دندان در وزارت بهداشت مطرح شد که طبق آن پیشگیری برای سلامت دهان و دندان از دوران قبل از مدرسه شروع می‌شود و تا دوران متوسطه ادامه پپدا خواهد کرد.
نشست خانواده و سلامت روان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوالفضل ایرانی خواه، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، امروز قبل از ظهر در نشست هفته سلامت جمهوری اسلامی با شعار ایمنی غذا از مزرعه تا سفره که در سالن شهید مطهری این دانشگاه برگزار شد اظهار داشت:  امنیت غذایی مهمترین مقوله در زندگی بشر است که به یک بخش و وزارتخانه محدود نمی‌شود.

 

وی به طرح تحول در حوزه دهان و دندان اشاره و خاطرنشان کرد: هفته قبل سند تحول در بهداشت دهان و دندان در وزارت بهداشت مطرح شد که طبق آن پیشگیری برای سلامت دهان و دندان از دوران قبل از مدرسه شروع می‌شود و تا دوران متوسطه ادامه پپدا خواهد کرد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در موضوع سلامت ابراز داشت: در هر سال بیش از دو میلیون نفر که عمده آنها کودک هستند جان خود را به دلیل عدم رعایت بهداشت غذایی از دست می‌دهند که باید رسانه‌ها به ‌ویژه رسانه ملی فرهنگ سازی داشته باشند و کالاهای مضر را در رسانه تبلیغ نکنند.

 

وی بازنگری در سیاست‌های صدا و سیما را متذکر شد و تصریح کرد: وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند در فرهنگ سلامت جامعه موفق باشد از این‌رو همسو کردن مردم با فرهنگ سلامت برعهده رسانه‌‌ها به‌ ویژه رسانه ملی است که باید از این طرح حمایت کنند و در گام بعد با تبلیغات نامناسب، فرهنگ‌‌های غلط و مصرف‌ مواد مضر را تبلیغ نکنند.

 

ایرانی خواه افزود: برخی سودجویان با سوء استفاده از نیازهای مردم به آنها غلط پاسخ می‌دهند که باید در زمینه تولید، مصرف و فروش محصولات غذایی فرهنگ سازی صورت بگیرد و مردم خودشان به فکر سلامتی غذایی‌شان باشند.

 

وی به توصیه‌های دینی در آیات و روایات اشاره کرد و یادآور شد: با مراجعه به متون دینی متوجه می‌شویم که بسیار بر سلامت غذایی که در سلامتی و بیماری انسان نقش دارد تأکید شده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، طب سنتی را زیر شاخه‌ طب عمومی خواند و گفت: طب سنتی در بسیاری از موارد راهگشا است اما نباید به بهانه طب سنتی برخی که از تخصص کافی برخوردار نیستند برای مردم نسخه تجویز کنند و سلامت مردم را به خطر بیندازند./908/پ202/ف

ارسال نظرات