۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۵۵۶۹۱
نماینده ولی فقیه در لرستان:

آموزش در اعتکاف مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف باید نهاد سازی کنیم، گفت: در این راستا باید آموزش صحیح شرکت در اعتکاف باید مورد توجه صداو سیما قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي نماينده ولي فقيه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، ظهر امروز،  در جلسه ستاد شؤون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان گفت: اعتکاف حرکتی معنوی و اثرگذار است.

وی افزود: اعتکاف فرصتی مناسب جهت پرورش روح، تهذیب نفس، خودسازی، رسیدن به قرب الهی و کنار زدن دل از دلبستگی‌های مادی است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب بیان داشت: اعتکاف فرصتی برای نهادسازی است که در این راستا غفلت شده است.

وی با تأکید بر این که باید هدفمند به سوی نهادسازی حرکت کنیم، اظهار داشت: اعتکاف باید به یک حرکت معنوی نهاد سازی تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: در جهت نهادسازی اعتکاف باید جهت دهی صحیح داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: حضور دست‌اندرکاران اعتکاف، باید حضور معنوی و یادآور خداوند باشد تا اعتکاف اثرگذار باشد.

اعتکاف خلوت‌نشینی و انتقال روح پاکی و معنویت به دیگری است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی اعتکاف را خلوت‌نشینی و انتقال روح پاکی و معنویت به دیگری دانست و عنوان داشت: در اجرای مراسم معنوی اعتکاف باید برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد.

وی تصریح کرد: از فرصت معنوی اعتکاف باید در جهت بالا بردن بینش و سازندگی استفاده شود و در جهت نهاد سازی از همه ظرفیت‌ها بهره برد.

امام جمعه خرم آباد آموزش در اعتکاف را از نکات مهم بیان کرد و اظهار داشت: هدایت صحیح مشتاقان به اعتکاف باید مورد توجه دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

وی در ادامه تأکید کرد: آموزش احکام اعتکاف باید پیش از آغاز اعتکاف از سوی صدا و سیما انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر اهتمام ورزیدن به مستحبات اعتکاف یادآور شد: در ایام اعتکاف باید فضای اعتکاف را حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که علاقه مندی ها در اعتکاف باید درست هدایت شوند، خاطرنشان کرد: اعتکاف باید رویشی داشته، جوانه زند، نشاط بیاورد و امید را دردل‌ها زنده کند./9451/پ202/ب2

ارسال نظرات