۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۵۵۶۷۱
امام جمعه ماکو:

اعطای حق وتو به برخی از دولت‌ها امری ظالمانه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماکو دولت‌های دارای حق وتو را حامیان صهیونیسم خواند و گفت: اگر شورای امنیت کوچک‌ترین قطعنامه‌ای علیه اسرائیل جنایتکار صادر کند، فورا آن را وتو می‌کنند و این نشان از استفاده ابزاری این دولت‌ها از حق وتو است.
حجت الاسلام رنجبري

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری، امام جمعه ماکو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با ابراز تأسف از سکوت مجامع بین المللی در خصوص حمله عربستان به یمن اظهار کرد: این تشکل‌های بین المللی در ابتدای شروع کار شعار دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم را سر دادند، ولی در عمل شاهد هستیم که از ظالم دفاع کرده و به صورت گزینشی عمل می‌کنند.

 


حجت الاسلام رنجبری ادامه داد: تشکلات جهانی برای خود تعریفی جداگانه از ظالم و مظلوم ارائه می‌دهند و امروز شاهد این مسأله هستیم که کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان بی‌دفاع در یمن و سایر نقاط سرزمین‌های اسلامی ادامه دارد، ولی آنان کوچک‌ترین حرکتی انجام نمی‌دهند، اما اگر در مملکتی دیگر میمونی کشته شود، آن را به اسم‌های مختلفی دست‌آویز قرار می‌دهند.

 


امام جمعه ماکو عملکرد سازمان‌های بین‌المللی را طنزآمیز اعلام کرد و گفت: خوی این افراد و دولت‌ها استکباری خون‌ریزی است که در راس آن‌ها آمریکا و اسرائیل قرار دارد.

 


وی از جمله عملکردهای ناپسند سازمان‌های بین‌المللی را اعطای حق وتو به برخی از کشورها دانست و ادامه داد: حق وتو هیچ‌گونه مبنای دینی، شرعی، اخلاقی، عرفی، وجدانی، انسانی و جامعه شناسی ندارد.

 


حجت الاسلام رنجبری تصریح کرد: اینکه عده‌ای قیم بشریت شوند و بنا به مصلحت دید خود عمل کرده و هر چیزی را که موافق میل خود ببینند قبول کنند و در غیر این صورت وتو؛ به هیچ وجه حق انسانی و صحیحی نیست، بلکه حقی ظالمانه است که متاسفانه در اختیار چند کشور زورگو نیز قرار گرفته است.

 


وی به سوء استفاده کردن صاحبان حق وتو از این امتیاز اشاره و اعلام کرد: انتظار می‌‌رفت دولت‌هایی که دارای حق وتو هستند صدور قطع‌نامه علیه یمن را وتو کنند، تا سلاح و مواد دارویی و درمانی به این کشور جهت دفاع از خود و درمان مجروهان فرستاده می‌شد.

 


امام جمعه ماکو دولت‌های دارای حق وتو را حامیان صهیونیسم خواند و گفت: اگر شورای امنیت کوچکترین قطعنامه‌ای علیه اسرائیل جنایتکار صادر کند، فورا آن را وتو می‌کنند و این نشان از استفاده ابزاری این دولت‌ها از حق وتو است.

 


رنجبری ادامه داد: حق وتو در اصل مشروعیت بخشیدن به خوی حیوانیت کشورهای خائن به بشریت و جنایتکار و در اصل تایید استکبار و استبداد و ظلم در جهان است که هیچ اصول شرعی، دینی، وجدانی، اخلاقی و انسانی ندارد./936/ت302/ب4

ارسال نظرات