۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۲۵۵۶۶۰
مسؤول امور مساجد تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خبرداد؛

افزایش 3 هزار نفری معتکفان در مساجد خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از افزوده شدن مساجد حاشیه شهر مشهد در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف امسال خبرداد و گفت: سال گذشته 52 هزار نفر در 535 مسجد استان معتکف شدند و 123 مسجد هم در مشهد مراسم معنوی اعتکاف را برگزار کردند.
حسينعلي رحمتي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزار رسا در مشهد، حجت الاسلام حسینعلی رحمتی، مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گردهمایی توجیهی مسؤولان مراسم معنوی اعتکاف که شب گذشته 29 فروردین در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: در زمانی که بسیاری از دشمنان اسلام و مکتب تشیع و نظام اسلامی تلاش می کنند که جوانان این مرز و بوم را منحرف سازند، اعتکاف فرصت مناسبی است که در این جنگ نرم پیروزی از آن ما باشد.

 

 

وی در ادامه با بیان این که امسال در مسجد گوهر شاد حرم رضوی تعداد معتکفان محدود شده اند، گفت: در مساجد خراسان رضوی افزایش سه هزار نفری معتکفان را شاهد خواهیم بود و این افزایش نیازمند برنامه ریزی و هماهنگی های جامع برای برگزار مراسم اعتکاف باشکوه است.

 

حجت الاسلام رحمتی در ادامه از افزوده شدن مساجد حاشیه شهر مشهد در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف امسال خبرداد و تصریح کرد: سال گذشته در 535 مسجد در استان 52 هزار نفر معتکف شدند که 123 مسجد در مشهد هم مراسم معنوی اعتکاف را برگزار کردند.

 

وی با بیان این که در برنامه ریزی های امسال درباره برگزاری مراسم معنوی اعتکاف کیفی سازی دارای اهمیت ویژه ای است، اظهار داشت: امسال همه تلاش دست اندرکاران اعتکاف بایستی براین مبنا قرار گیرد از شبهه افکنی در اعتکاف پرهیز شود چرا که سال گذشته گروه های انحرافی و انجمن حجتیه سعی در انحراف این برنامه ها در برخی مساجد داشتند که خوشبختانه با هوشیاری دست اندرکان مانع از فعالیت های آنان شد.

 

حجت‌الاسلام رحمتی در ادامه به بیان نقاط قوت و ضعف مراسم اعتکاف در سال گذشته پرداخت و بیان داشت: در سال گذشته برنامه اعتکاف به خوبی مدیریت شد چرا که بین اعضای برگزار کننده همدلی و همراهی برقرار بود و امام جماعت در بیشتر مساجد حضور داشت و  سؤالات شرعی معتکفان را پاسخگو بود.

 

مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: برگزاری جلسه آموزشی قبل از اعتکاف ویژه معتکفان نیز از جمله دیگر نقاط قوت برنامه سال گذشته بود که در این جلسات از اساتید و علمای مساجد برای آشنایی معتکفان با احکام و آداب اعتکاف استفاده شد.

 

حجت‌الاسلام رحمتی با بیان این که بعضی از افراد احکام و شرایط اعتکاف را نمی دانند، اظهار کرد: متأسفانه به دلیل همین ناآگاهی در سال گذشته برخی اعتکاف را در رستوران ها، منازل و حسینیه ها برگزار کرده بودند و به همین دلیل است که بایستی آداب اعتکاف در جلسات توجیهی بیان شود و این امر ضروری است.

 

وی افزود: در سال گذشته ستاد برگزاری اعتکاف با حضور آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد برگزار شد و اعضا از رهنمودهای ایشان بهره مند شدند و از طرفی با همکاری نهادهای ذیربط در راستای آشنایی معتکفان 50 هزار جلد کتاب و مجله در بین مساجد ویژه معتکفان توزیع شد.

 

حجت الاسلام رحمتی تصریح کرد: تهیه منشور و آئین نامه اعتکاف با هدف یکسان سازی و هماهنگ سازی بین مساجد از دیگر نقاط قوت برنامه اعتکاف در سال گذشته است و توجه به این نکته دارای اهمیت است که اعتکاف را نمی توان مرکز تفریحی قرار داد چرا که در اعتکاف نوجوان و جوان با نفس مبارزه می کند.

 

وی با بیان این که هزینه ثبت نام برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف امسال بین سی تا چهل و پنج هزا تومان است، اظهار کرد: در همین راستا از فعالیت برخی که هزینه ثبت نام را افزایش داده اند، ممانعت می شود و بهتر این است که دست اندرکاران برای برگزاری این مراسم معنوی از کمک خیران استفاده کنند./934/پ202/ب4

ارسال نظرات