۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۵۵۵۵۰
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

همدلی استراتژی تأثیرگذار و ماندگار در نظام جمهوری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: با توجه به این موضوع که حکومت ایران یک نظام اسلامی است، از این رو همدلی یک استراتژی تأثیرگذار و ماندگار در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی است.
شعار سال 94 جمهوري اسلامي ايران

حجت‌الاسلام جعفری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت گو با خبرنگار  خبرگزاری رسا در کردستان، گفت: ایجاد قدرت مستحکم و با اقتدار برای حفظ و استمرار تفکر دینی لازمه یک دولت اسلامی است و این امر به غیر از همدلی و همزبانی ملت و دولت میسر نخواهد شد.

 

وی با اشاره به شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامیده شده است، اظهار داشت: نام‌گذاری بسیار عالی و بجای سال 94 در راستای ارتباط دولت و ملت می‌تواند اساسی‌ترین قدم باشد و با این نام‌گذاری گام اول برداشته شده است و با توجه به این موضوع که حکومت ایران یک نظام اسلامی است، از این رو همدلی یک استراتژی تأثیرگذار و ماندگار در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: تحقق، حفظ و حراست این همدلی مستلزم توجه به فرهنگ غنی اسلامی ایرانی، آداب و رسوم و آیین های اصیل و انسانی، اخلاقی و تربیتی سرزمین بزرگ ایران از جمله خطه کردستان است.

 

وی در ادامه افزود: اگر بتوانیم با زبان و ابزار هنر این آیین‌ها را شناسایی و به مردم معرفی کنیم و به آنها احترام قائل شویم به طور یقین همدلی نهادینه خواهد شد؛ هرگاه ملتی ببینند به آداب، سنن و رسومشان توجه می‌شود همواره همراه، همدل و صمیمی خواهند بود.

 

حجت‌الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: ما در عرصه فرهنگ و هنر که جولانگاهی مهم  محسوب می‌شود می‌توانیم با حفظ ارزش‌ها و ویژگی های مهم و اولویت‌های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛ تمام ظرفیت و توانمندی هنری و فرهنگی این استان را به تمام کشور و بلکه جهان معرفی کنیم، که این عمل همتی عمیق و مجاهدتی ماندگار و تلاشی خالصانه و صادقانه می‌خواهد.

 

وی گفت: یکی از شاخصه های مهم فرهنگ، اجرایی کردن آن است که با همراهی و همدلی دولت و ملت میسر خواهد شد و امید آن می رود با حمایت مسؤولان این پیش بینی‌های به عمل آمده به بهترین شکل ممکن محقق شوند./967/ت302/ح

ارسال نظرات