۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۲۵۴۷۶۵
نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله:

اگر دولت کارگزار و ملت کارفرما باشد همدلی و هم‌زبانی محقق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله، گفت: یکدلی دولت با ملت زمانی به طور کامل به وجود می‌آید که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب دولت کارگزار مردم و ملت کارفرمای دولت باشد، یعنی ملت در جایگاه کارفرما کار خود را درست انجام داده و دولت نیز در جایگاه کارگزار به خوبی مسؤولیت خود را انجام دهد.
حجت الاسلام عبدالعي گواهي نماينده ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله

حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دلایل نامگذاری سال جاری به عنوان دولت و ملت همدلی و هم زبانی از سوی رهبر معظم انقلاب و تاثیر این مسأله در پیشبرد اهداف انقلاب و کشور، گفت: رهبر معظم انقلاب به دلیل جریانات موجود هر سال را نامگذاری خاصی می‌کنند، البته به این معنا نیست که شعار سال گذشته که  فرهنگ و اقتصاد بود را کنار بگذاریم.

 

وی افزود: نیاز امروز جامعه ما استقامت و ایستادگی در مقابل دشمن است که به طور قطع رهبر معظم انقلاب اهداف بسیار مهمی را پیرامون این نامگذاری‌ها دنبال می‌کنند.

 

شعار همدلی و هم زبانی دولت و ملت دشمن را گیج کرده است

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله، در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب بحث همدلی و هم زبانی دولت و ملت را مطرح کردند که این نام‌گذاری برای دشمن گیج‌کننده بود، هر سال همین‌‌گونه بود اما در سال جاری به طور ویژه دشمن را نگران کرد.

 

حجت‌الاسلام گواهی عنوان کرد: دشمن به دنبال دو قطبی کردن دولت و ملت در داخل کشور بود و در همین راستا با فشارهایی که به وجود می‌آورد مردم را در مقابل دولت و دولت را در مقابل مردم قرار می‌داد که درایت، آگاهی، زمان سنجی و نگاه رو به جلوی رهبر معظم انقلاب تمام دسیسه‌های آنها را جمع کرد.

 

وحدت روز افزون دولت و ملت سبب برکات فراوان برای کشور است

وی افزود: مردم و دولت باید اتحاد و وحدت خوبی را به وجود آورند که همین مسأله می‌تواند اثرات و برکات فراوانی را برای این کشور به وجود آورد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله، در پاسخ به این که شکل گیری اعتماد متقابل بین دولت و ملت چگونه محقق می‌شود، بیان داشت: مردم ما در طول 36 سال بعد از انقلاب قابل اعتماد بودند و هستند در سخت‌ترین شرایط با دولت ها همکاری کرده و مسؤولان را تنها نگذاشتند آنها نسبت به دولت و مسائل عمومی کشور بی‌تفاوت نیستند.

 

دولت به فداکاری مردم در مقابل انقلاب توجه بیشتری کند

حجت‌الاسلام گواهی افزود: مردم مومن و انقلابی ما با ایستادگی در مقابل سختی‌ها اعتماد خود نسبت به دولت را ثابت کردند از آن طرف نیز دولت باید به مشکلات و معیشت مردم توجه بیشتری کند اگر چه اقداماتی را از گذشته تا امروز انجام داده است اما این کافی نیست در حقیقت انجام کار معمولی برای ملت نجیبی که با ایثار و فداکاری فرزندان خود را فدای انقلاب کردند کم است.

 

اگر دولت کارگزار و ملت کارفرما شود همدلی و هم زبانی محقق می‌شود

وی در ادامه گفت: یکدلی دولت با ملت زمانی به طور کامل به وجود می‌آید که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب دولت کارگزار مردم و ملت کارفرمای دولت باشد، یعنی ملت در جایگاه کارفرما کار خود را درست انجام داده و دولت نیز در جایگاه کارگزار به خوبی مسؤولیت خود را انجام دهد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله، با اشاره به نتایج همدلی وهم زبانی دولت و ملت و تاثیر آن در مقابله با زیاده‌خواهی‌های غرب و دشمنان، ابراز کرد: در طول 36 سال بعد از پیروزی انقلاب همدلی و هم زبانی دولت و ملت در مقابل دشمنی که تلاش می‌کرد جمهوری اسلامی را از پا در آورد خود را نشان داد.

 

امروز عقب‌نشینی‌های دشمن به خاطر حمایت مردم از مسؤولان است

حجت‌الاسلام گواهی افزود:  همدلی ملت، دولت و مسؤولان نظام با رهبری‌های بی‌بدیل رهبر معظم انقلاب، سبب شده که دشمن نتواند راه به جایی ببرد، امروز عقب‌نشینی‌های دشمن به خاطر حمایت مردم از مسؤولان است اگر این حمایت نباشد به طور قطع آنها نمی‌توانند به تنهایی در مقابل دشمن مقاومت کنند.

 

وی با اشاره به عناصر و مولفه‌های تقویت‌کننده‌ اعتماد متقابل بین دولت و ملت گفت: عناصر و مؤلفه‌های گوناگونی وجود دارد که دولت و ملت باید در شرایط مختلف به آن عمل کنند برخی وظایف به عهده دولت و برخی بر عهده ملت است حضور قوی مردم صحنه‌های حمایت از دولت به طور قطع برای دولت قدرت معنوی ایجاد می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله، افزود: در قبال چنین مردمی باید دولت با دلسوزی و صداقت به دور از منیت و دو رویی برای این مردم، نظام و انقلاب کار و تلاش کند تا این ملت و کشور که در شرایط حساسی قرار دارد به بالندگی لازم دست یابد.

 

مسؤولان حقایق را با استفاده از رسانه ها به گونه دیگر جلوه ندهد

حجت‌الاسلام گواهی در ادامه بیان داشت: در راستای همدلی و هم زبانی مسؤولان نظام باید به مردم اعتماد کرده حقایق و واقعیت‌ها را به مردم بگویند و به وسیله برخی رسانه‌ها و روزنامه‌ها مسائل کوچک را بزرگنمایی نکنند، همه ما دولت و ملت در جمهوری اسلامی عضو یک خانواده هستیم کسانی که عاشق نظام و انقلاب هستند در هر شرایطی با صبر سختی و مشکلات را تحمل می‌کنند تا کشور رو به پیشرفت باشد.

 

وی با اشاره به رابطه نقد عملکرد دولتمردان و مسؤولان با همدلی و هم زبانی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیان کوتاه خودشان به همه این موارد اشاره کردند اگر انتقاد منصفانه باشد هیچ وقت سبب تکدر و دلخوری نمی‌شود، دولت باید نقدپذیر بوده و ملت باید به کارهای دولت توجه داشته باشد.

 

نقد منصفانه سبب همدلی و هم زبانی می‌شود

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله، اقزود: نقد منصفانه زمینه ساز همدلی و سبب پیشرفت کشور است؛ بهترین دوست هر انسان کسی است که عیب‌های او را به دوست خود هدیه کند، اگر طلبه، دانشجو یا مردم به دولت انتقاد کردند این به معنای قبول نداشتن دولت نیست دولتمردان ما نباید ناراحت شوند و بگویند که اینها قصد تخریب ما را داشتند.

 

حجت‌الاسلام گواهی در پایان خاطرنشان کرد: به طور قطع نقد تخریب نیست اگر چه نقد نیز نباید به شکل آتشین باشد که مسؤولان را در اجرای کارها سرشکسته کرده و احساس دلخوری به وجود آورد نقد منصفانه بدون قصد تخریب سبب همدلی و هم زبانی می‌شود./807/پ301/ف

ارسال نظرات