۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۵۴۶۱۰
وزیر کشور در نشست خبری مطرح کرد؛

تعامل صمیمانه وزارت کشور با نمایندگان مجلس شورای اسلامی

خبرگزاری رسا ـ رحمانی فضلی گفت: تا کنون هیج مشکل حاد امنیتی به جز اقدامات کور خرابکارانه که در کوشه و کنار کشور انجام می شود که آن هم به دلیل عدم اشراف همسایگان ماست، نداشته ایم.
رحماني فضلي وزير کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در اولین نشست خبری گزارشی ٦٠٠ روزه مبنی بر فعالیت خود در وزارت کشور را در جمع خبرنگاران ارائه کرد.
 
وی در خصوص فعالیت احزاب بیان داشت: وزارت کشور فعالیت های قانونی و جدی احزاب و همچنین حمایت از فعالیت های احزاب و ایجاد فرصت های مناسب برای آنان را در بخش های مختلف بپیگیری می کند.
 
وزیر کشور افزود: در انتخاب همکاران خود تلاش کردیم تا این انتخاب همسو با برنامه های دولت تدبیر و امید باشد.
 
رحمانی فضلی با اشاره به انتخاب مدیران، خاطرنشان کرد: مبنای ما در انتخاب مدیران با نگاهی اعتدالی و خدمتی بی منت بوده و ما نیز در یک تعامل نزدیک و با حفظ سیاست ها و استقلال دولت استانداران خود را انتخاب کردیم.
 
وی در ادامه افزود: ما ٤٢٩ فرماندار در کشور داشتیم که ٣٩٢ نفر یعنی ٩١ درصد با همین مشخصه ها تغییر کردند و تنها ٣٧ مورد از دولت قبل مانده اند که آنها هم در مرحله استعلام هستند و منتظر جواب این استعلام هستیم.
 
وزیر کشور تصریح کرد: در حوزه امنیتی کشور یک گروه تروریستی را گرفتیم که از سال ٨٧ تا کنون ٩٠ ترور در کشور انجام داده بودند همچنین ٦٥٠ جلسه شورای امنیت کشور را برگزار کردیم که تمام مسائل مهم امنیتی کشور را مورد بررسی قرار دادیم.
 
رحمانی فضلی در خصوص عاملان حادثه شیراز، گفت: عاملان حادثه شیراز شناسایی و بازداشت شده اند و در حال حاضر با وثیقه آزاد هستند و تلاش ما در دستگیری عاملان سازماندهی این حادثه است.
 
وی درباره آخرین وضعیت اسیدپاشی گفت: کمیته مربوط به اسیدپاشی اصفهان فعال است و همچنین فعالیت های اطلاعاتی برای شناسایی عاملان اسیدپاشی در حال انجام است.
 
وزیر کشور در خصوص برنامه های حجاب و عفاف اظهار داشت: در حوزه حجاب و عفاف و حقوق شهروندی اقدامات خوبی انجام شده که برای مشاهده این اخبار به سایت وزارت کشور مراجعه شود.
 
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس تاکنون ٣٠٦ سؤال از من داشته اند، عنوان کرد: من همه سوالات نمایندکان را پیگییری کرده و پاسخ داده ام و نیز ١٣٥٦ مورد تذکر از نمایندگان مجلس داشته ام، همچنین ١٨٦٠ مورد ملاقات نمایندگان با مسؤولان وزارت کشور بوده که ٣٥٠ مورد ملاقات با خود من بوده است.
 
وی بیان داشت: تا کنون هیج مشکل حاد امنیتی به جز اقدامات کور خرابکارانه که در کوشه و کنار کشور انجام می شود که آن هم به دلیل عدم اشراف همسایگان ماست، نداشته ایم.
 
وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: ما مانعی برای تجمع مردمى مقابل سفارت عربستان نشدیم./806/پ202/ش

 

ارسال نظرات