۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۵۴۴۶۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

فرهنگ امر به معروف مهم ترین راه مقابله با هجمه های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که انقلاب اسلامی بستری را برای احیاء و گسترش فرهنگ دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراهم کرد، بیان داشت: باید از این ظرفیت جهت احیاء و نهادینه کردن این فرهنگ ارزشمند و اصیل بهره گیریم.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارشخبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در مراسم معارفه دبیر جدید ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان با مهم ارزیابی کردن مقوله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی گفت: احیاء این فریضه ارزشمند دینی باید با عزم ملی و حمایت همه جانبه مسؤولان صورت گیرد.

 

وی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر به مانند چتر و خیمه ای برای دیگر احکام دینی و اسلامی است، افزود: اصلاح و رفع بسیاری از امور و مشکلات جامعه با فراگیر شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر امکان پذیر خواهد بود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که احیاء فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در گرو تلاش عمومی در جامعه است، خاطرنشان کرد: این فریضه دینی تنها با بخش نامه و سخنرانی احیاء نخواهد شد.

 

 امام جمعه گرگان با تأکید براین که فراگیری همه جانبه امر به معروف و نهی از منکر ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی را در جامعه کاهش می دهد، بیان داشت: عدم توجه به این فریضه دینی زمینه‌ساز بی‌بندوباری و بی اخلاقی در جامعه خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان، یکی از راه‌‌های مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و اظهار داشت: اگر در جامعه ما این فریضه مهم اسلامی به خوبی احیا شود به حتم تلاش ها و توطئه افکنی های دشمنان علیه مبانی دینی ما هیج اثرگذاری نخواهد داشت.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به این که انقلاب اسلامی بستری را برای احیاء و گسترش فرهنگ دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراهم کرد، بیان داشت: باید از این ظرفیت جهت احیاء و نهادینه کردن این فرهنگ ارزشمند و اصیل بهره گیریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، امر به معروف و نهی از منکر را یک امر عبادی دانست که باید با انگیزه دفاع از دین انجام شود، خاطرنشان کرد: اگر این فریضه با هدف دفاع از یک جناح سیاسی باشد دیگر امر به معروف و نهی از منکر نیست.

 

آیت الله نورمفیدی توضیح داد: قانون امر به معروف و نهی از منکر باید به این مورد توجه جدی داشته باشد تا هر کسی به بهانه این فریضه، دعوای سیاسی به پا نکند.

 

وی، مشخص نبودن محدوده امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مشکلات مهم در اجرای این فریضه الهی دانست و تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر، حد و مرز ندارد و باید در راستای احیای اسلام و حکومت اسلامی باشد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که متأسفانه این فریضه در جامعه ما فراموش و خیلی محدود شده است، قیام امام حسین (ع) را یکی از دلایل اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در آموزه های دینی ما مسلمانان برشمرد.

 

آیت الله نورمفیدی ریشه محدود شدن دایره امر به معروف و نهی از منکر را ترس مردم از سلاطین ستمگر بیان کرد و گفت: آنها در گذشته برای بقای حکومت خود با ظلم و ستم، مانع امر به معروف و نهی منکر می شدند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات