۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۲۵۴۳۵۶
مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام:

تشکیل خانواده تراز اسلام نیازمند نگرش سیستمی به این نهاد است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام دعائی با اشاره به عزم غرب برای فروپاشی بنیان خانواده در میان مسلمانان، گفت: تشکیل خانواده تراز اسلام در گرو پژوهش سیستمی نهاد خانواده در اسلام است.
بنيان خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جلسه توجیهی آموزشی نخستین دوره تربیت محقق نظام خانواده، ویژه خواهران، عصر امروز در مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی صدف عفاف نور(وابسته به مؤسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام نور) آغاز به شد.

 

حجت الاسلام سیدمحمدمحسن دعائی، مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام نور در این جلسه، به اهمیت و ضرورت برگزاری این دوره اشاره و اظهار کرد: مرکز ثقل برنامه های ماهواره ای، تضعیف بنیان خانواده است.

 

وی افزود: غرب و صهیونیزم همه توان خود را برای فروپاشی خانواده بسیج کرده اند و چنین شرایطی قطعا رسالت ما را در توجه به تشکیل، اعتلا واستحکام خانواده سنگین تر کرده است.

 

حجت الاسلام دعائی تصریح کرد: از آنجا که طلاق وفروپاشی خانواده، عرش خدا را به لرزه در می آورد، می توان گفت خانواده بنیانی عرشی و مهمترین و مقدس ترین نهاد در اسلام است.

 

مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلام گفت: تشکیل خانواده تراز اسلام در گرو پژوهش سیستمی نهاد خانواده در اسلام است که این دوره بدین منظور برنامه ریزی شده است.

 

وی تصریح کرد: در این دوره دانش پژوهان مهارت پژوهش های سیستمی را فراگرفته و بر این اساس نسبت به پژوهش در نظام خانواده و تولید محتوای کتب درسی برای نظام آموزشی کشور اقدام می کنند.

 

لازم به ذکر است دوره تربیت محقق خانواده به منظور طراحی سیستم خانواده دینی در راستای پاسخگویی به مطالبات تئوریک انقلاب اسلامی در زمینه تولید محتوا برای تحقق تمدن اسلامی به مدت 7 ترم طی مدت تقریبی 3 سال برگزار می شود.

 

 این دوره در قالب کلاسی ـ کارگاهی با سه محور روشی، نظری و نرم افزاری برگزار می شود؛ محتوای روشی، شامل سرفصل هایی همچون، روش تحقیق، منطق کاربردی و روش تفکر، سیستم شناسی و طراحی یک سیستم است. در محور ابزاری این دوره نرم افزارهای پرکاربرد علوم اسلامی همچون وان نوت، جامعة التفاسیر، جامعة الاحادیث، درایه النور، بحار الانوار تدریس خواهد شد.

 

 همچنین دین شناسی، معرفت شناسی، زبان شناسی و فلسفه تحلیلی، علوم انسانی و فلسفه های مضاعف، تاریخ و تمدن اسلام، تاریخ انقلاب اسلامی، فرهنگ، مدیریت فرهنگی و مهندسی فرهنگی، ترجمه اصطلاحات انگلیسی در علوم انسانی از جمله سرفصل های نظری این دوره به شمار می رود.

 

طلاب سطح 3 و نخبگان سطح 2 حوزه ودانشجویان رشته مرتبط با حوزه می توانند جهت حضور در دوره نام نویسی کنند که ضمن پذیرش در آزمون سنجش مهارت پژوهش، می بایست متعهد به انجام تمرینات علمی، تألیف مقالات تخصصی و همچنین شرکت در گفت و گوهای تخصصی باشند.

 

علاقمندان جهت کسب اطلاع بیشتر می توانند با شماره 05137247659 تماس بگیرند./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات