۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۵۳۷۶۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

نماز جمعه بهترین پایگاه برای نمایش وحدت و انسجام ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، حضور پر شور مردم در صفوف نماز جمعه را سبب عصبانیت و هراس دشمنان نظام دانست و گفت: پایگاه های نماز جمعه بهترین مکان برای خنثی سازی توطئه های شوم دشمنان نظام هستند و به همین دلیل تقویت این جایگاه بسیار اهمیت دارد.
امام جمعه گلوگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گلوگاه، حجت الاسلام سید ابراهیم میراحمدی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه هم اندیشی اعضا و یاوران ستاد نماز جمعه گلوگاه اظهار داشت: نماز جمعه سنگری برای روشنگری و دفاع از اسلام و دین است و به همین دلیل ستاد اقامه نماز جمعه نیز باید به این مسائل اشرافیت داشته و در این راستا بیش از گذشته گام بردارد.

 

وی از علم، بصیرت، وحدت و معنویت به عنوان چهار فضیلت مهم نماز جمعه یاد کرد و افزود: این پایگاه عبادی و سیاسی یک حرکت هدایتی است و در اسلام از یک جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

 

امام جمعه گلوگاه با بیان این که نماز جمعه ثمرات فراوانی دارد که ما از آن غافل هستیم، یادآور شد: نماز جمعه راهی برای آمرزش گناهان است، وحشتی است در دل دشمن، راه درمان نفاق و تسریع کننده وحدت و هدایت گر است.

 

حجت الاسلام میراحمدی گفت: نماز جمعه تریبون نظام است که دوری از آن انحراف در مسیر حقیقت است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، حضور پر شور مردم در صفوف نماز جمعه را سبب عصبانیت و هراس دشمنان نظام دانست و خاطرنشان کرد: پایگاه های نماز جمعه بهترین مکان برای خنثی سازی توطئه های شوم دشمنان نظام هستند و به همین دلیل تقویت این جایگاه بسیار اهمیت دارد.

 

حجت الاسلام میر احمدی با تأکید براین که هیچ گاه نباید سنگر نماز جمعه را خالی کنیم، بیان داشت: دشمنان نظام اسلامی از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی همه تلاش خود را برای تضعیف این جایگاه به کار گرفته اند؛ اما همواره با حضور گسترده مردم شکست خوردند.

 

امام جمعه گلوگاه، سنگر امامت جمعه را بسیار پراهمیت عنوان کرد و افزود: حکومت ما حکومت صالحان است و حضور مردم در اقامه نماز جمعه بیش از هر زمان و مکان دیگری احساس می شود. وی گفت: نماز جمعه، بستری برای کمال انسان و مظهر بندگی خداوند است که موجب تقویت ایمان و بصیرت انسان خواهد شد.

 

وی در ادامه با تاکید بر برگزاری جلسات هم اندیشی برای برنامه های ستاد نماز جمعه و بهره گیری از ظرفیت نیروهای جوان، خلاق و دیندار در ستادهای نماز جمعه بیان داشت: جوان امروز باید ابراز وجود کند و نباید تحقیر شود که در این رابطه معلم و خانواده تأثیرات بسیار مهمی دارند و ما نیز باید کمک کار جوانان در شناخت راه از بیراهه باشیم.

 

امام جمعه گلوگاه با تاکید بر افزایش حلقه های معرفتی در مساجد از ائمه جماعات و علما و روحانیت در خواست کرد که در این حلقه های بصیرتی، نماز جمعه و دین را تبلیغ کنند.

 

حجت الاسلام میراحمدی گفت: آثار و برکات نماز جمعه تنها برای شرکت کنندگان در این مراسم عبادی و سیاسی نخواهد بود بلکه بهره آن به متن جامعه نیز منتقل می‌شود که باید فرهنگ سازی مناسب در این راستا انجام شود.

 

حسن محمودجانلو، مسؤول ستاد نماز جمعه شهرستان  گلوگاه  نیز در این جلسه با ارائه گزارش عملکرد ستاد در سال 93 به اظهار داشت: ارسال اخبار و خطبه ها، آغاز برگزاری جلسات منظم هم اندیشی اعضاء و یاوران ستاد نماز جمعه، برگزاری مراسمات معنوی در مناسبت های مختلف در دفتر امام جمعه همراه با دعوت عمومی، برگزاری تفسیر موضوعی قرآن به صورت ترتیبی در همه مساجد شهرستان، قرائت زیارت عاشورا در هر هفته در مصلای شهرستان گلوگاه واگذاری اداره امور مصلا به روستاها و نهادهای فرهنگی و دولتی و برگزاری اردوی تفریحی رابطان ستاد و مدارس از جمله برنامه های ستاد در سال گذشته بوده است.

 

عیسی قاسی طوسی، فرماندار شهرستان گلوگاه نیز در سخنانی با اشاره به این که در بین نسل ما و نسل آینده شکافی ایجاد شده است و ما باید بیندیشیم که چگونه این شکاف را پر کنیم، اظهار داشت: باید با هم اندیشی و رعایت اصول و اخلاق تربیتی نظام حمهوری اسلامی، آنان را هدایت و از خون شهدا و نظام جمهوری اسلامی محافظت کنیم./ 1317/پ202/ب1

ارسال نظرات