۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۲۵۳۶۵۸
مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان مطرح کرد؛

اشتغال به تحصیل 20 هزار طلبه در حوزه‌های علمیه خراسان

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان با بیان این که در حال حاضر نیاز روز افزون مردم به دین تحصیل طلاب را در حوزه‌های علمیه و امر تبلیغ را ضروری کرده است، گفت: افزایش تعداد مدارس علمیه در شهرستان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان است و هم اکنون 20 هزار طلبه در حوزه‌های علمیه خراسان مشغول به تحصیل هستند.
حجت‌الاسلام اكبر فرجام مدير اجرايي حوزه علميه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر فرجام، مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان جنوبی، شب گذشته درجلسه شورای اداری حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی و در دیدار با طلاب خراسان جنوبی با اشاره به این که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اقدام به انجام یک برنامه ریزی محتوایی در حوزه‌های علمیه خراسان کرده است، گفت: مهم‌ترین رسالت مرکز در سال پیش رو افزایش تعداد مدارس علمیه در شهرستان‌های فاقد حوزه علمیه است.

 

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر 20 هزار طلبه در حوزه‌های علمیه خراسان مشغول به تحصیل هستند، افزود: حوزه علمیه خراسان یکی از حوزه‌های علمیه موفق در زمینه تربیت طلاب بوده و در حال حاضر هم مشغول تهیه و افزایش متون مورد نیاز برای مطالعه طلاب است.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به این که در حال حاضر مهم‌ترین رسالت روحانیت و حوزه‌های علمیه عمل به رهنمودهای رهبری و تحقق شعار سال است، ادامه داد: روحانیت و طلاب وظیفه دارند همان‌طور که آموزه‌های دینی را فراگرفته‌اند این آموزه‌ها را به متن و درون جامعه کشانده و به صورت عملی وارد زندگی مردم کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین فرجام با بیان این که در سال‌های گذشته مرکز مدیریت تمامی همت خود را برای گسترش فضاهای آموزشی به کار گرفته است، تصریح کرد: برای نمونه در 10 سال اخیر در زمینه ساخت و ساز فضای آموزشی آمار خوبی داشتیم و نزدیک به 17 مدرسه نوسازی و 40 مدرسه دیگر با همکاری مرکز مدیریت مرمت شده است.

 

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه اظهار کرد: هم اکنون با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هر چه سطح تحصیلی طلبه افزایش می یابد باید انس او با قرآن نیز افزایش یابد به گونه‌ای که یک طلبه که در سال‌های آخر تحصیل است باید نزدیک به نیمی از شبانه روز خود را به تفقه و تأمل در قرآن صرف کند.

 

مدیر اجرایی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به تدوین سند چشم انداز پنج ساله حوزه علمیه خراسان گفت: این سند بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تنظیم شده و در این سند سعی شده واری مباحث مربوط به فضای آموزشی، مباحت تبلیغی و آموزش علوم روز و محتوا سازی هم برای طلاب و مدارس در نظر گرفته شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین فرجام ادامه داد: امسال رتبه اول و دوم رشته حفظ قرآن در مسابقات کشوری در تبریز از آن طلاب حوزه علمیه خراسان بود و سال گذشته نیز در رشته‌های تلاوت و مسابقاتی مانند جشنواره علامه حلی، حوزه خراسان افتخار کسب کرده است.

 

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر دشمن به دنبال پیاده کردن نقشه‌ها و توطئه‌های خود در کشور است، گفت: در چنین شرایطی طلاب و روحانیون وظیفه دارند که طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب وحدت و همدلی را در جامعه حفظ کرده و اجازه ندهند که دشمن با ایجاد شکاف در جامعه و سلطه خواهی بخواهد بر دین و ناموس ملت مسلط شود.

 

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان در پایان با بیان این‌که امروزه آتش تمامی جنگ‌ها در کشورهای عراق، سوریه و یمن به خاطر زیاده‌خواهی و سلطه‌گری آمریکا و وابستگان به آن است، یادآور شد: اقتدا به رهبر معظم انقلاب و سنت رسول خدا (ص) می‌توان راه برون رفت از شرایط کنونی را در اختیار کشورهای منطقه قرار دهد./968/پ203/ب

 

ارسال نظرات