۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۵۳۵۴۸
استاد حوزه و دانشگاه:

سبک زندگی اسلامی با بهره گیری از سیره فاطمی محقق می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: سیره حضرت فاطمه زهرا(س) در مقوله حجاب یک الگوی مناسبی برای بانوان جامعه اسلامی است.
ميلاد حضرت فاطمه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام مهدی خوشرو، استاد حوزه و دانشگاه امروز در همایشی که به مناسبت هفته زن در نکا برگزار شد با گرامیداشت در پیش بودن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر و روز زن افزود: میلاد بی بی دو عالم حضرت فاطمه بهترین زمان برای گسترش معارف تربیتی و اخلاقی در سطح جامعه است و امیدواریم همه مسئولان و متولیان امر در این زمینه به وظیفه خود عمل کنند.

 

وی اظهار داشت: حضرت فاطمه الگوی همه زنان عالم و اسوه حیا و عفت است و دختران و زنان جامعه اسلامی باید ایشان را سر مشق و اسوه خود قرار دهند.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلغات اسلامی بهشهر با اشاره به این که فاطمه زهرا(س) صراط مستقیم الهی است ادامه داد: حداقل ده مرتبه در نمازهای شبانه روز، از خدای بزرگ می خواهیم که ما را به «صراط مستقیم» هدایت و راهنمایی کند.

 

حجت الاسلام خوشرو حضرت فاطمه(س) را بهترین الگو برای بانوان معرفی کرد و گفت: امروز برهمه زنان جامعه اسلامی فرض است که سیره عملی این بانوی ارزشمند اسلام را در همه شئون زندگی خود عمل کنند.

 

وی با بیان این که دخت گرامی نبی مکرم اسلام دریای معارف توحیدی، الگو و اسوه همه اولیاء الهی است، افزود: زندگی کوتاه این گوهر اسلام سرشار از معرفت الهی بود که الگوبرداری از آن به یقین تعالی و سعادت را برای همه به ارمغان خواهد داشت.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به مسأله عفاف و حجاب در سیره حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و با تأکید براین که این مسأله مهم همواره مورد توجه و تأکید دخت نبی مکرم اسلام بود، گفت: سیره حضرت فاطمه (س) در مقوله حجاب یک الگوی مناسبی برای بانوان جامعه اسلامی است.

 

وی تصریح کرد: شناخت شخصیت و سیره علمی حضرت زهرا (س) به قدری دارای عظمت است، که اگر کسی قطره‌ای از آن را در زندگی خود به کار بندد خیر دنیا و آخرت خود را تضمین و به تحقیق به درجات عالی دنیوی و اخروی خواهد رسید.

 

حجت الاسلام خوشرو با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) با علم و منطق از حق ولایت و امامت دفاع کرد، گفت: این بانوی نمونه اسلام با همه توان خود در برابر منحرفان خط ولایت ایستادگی کرد و اجازه نداد که حق امامت و ولایت علی(ع) ضایع شود.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بهشهر با بیان این که همه نهادها باید همزمان با میلاد سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) برنامه‌های مناسبتی در شأن این بانوی بزرگوار، برگزار کنند، ادامه داد: میلاد سراسر نور حضرت زهرا(س) زمان مناسبی برای انتقال ارزش های فاطمی به جامعه جوان و نوجوان ماست که همه ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

 

وی با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از فرهنگ فاطمی است، تصریح کرد: این فرهنگ ارزشی و والا سدی محکم در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات