۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۵۳۵۰۵
میرحاجی در نشست‌خبری بسیج دانشجویی:

جنبش دانشجویی مخالف پذیرش پروتکل الحاقی است/ بیانیه لوزان ابهامات بسیاری دارد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: جنبش دانشجویی به شدت مخالف پذیرش پروتکل الحاقی است.
ميرحاجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید حسین میرحاجی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران ظهر امروز در نشست‌خبری بسیج دانشجویی شش دانشگاه بزرگ تهران که با عنوان سفر رئیس‌جمهور ترکیه، توافقات هسته‌ای لوزان و جنایات عربستان‌سعودی در لانه جاسوسی برگزار شد، اظهار داشت: امام‌خمینی(ره) فرمودند: " آخرین مقاتله ما نه با آمریکا بلکه با اسلام آمریکایی است. "

 

وی ادامه داد:بنده از لغو مجوز تجمع دانشجویی دانشگاه‌های تهران در مقابل سفارت منحوس آل‌سعود ابراز تأسف می‌کنم و از  همین تریبون خطاب به وزارت خارجه اعلام می‌کنم که به جای قدم زدن با اذناب شیطان و آل‌یهود بهتر است به فکر مستضعفان و مسائل منطقه باشند و همچنین از آقای ظریف و دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهم به جای اینکه در سرخوشی پیروزی خیالی هسته‌ای به سر برند فکری به حال مسائل منطقه کنند و به فکر مردم مستضعفینی که به خاطر دلدادگی به اسلام شیعی در منطقه قربانی می‌شوند، باشند.

 

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بیان داشت: وزارت خارجه ایران مانند وزارت خارجه‌ی دوست و برادرشان ترکیه، آمریکا، انگلیس به مردم خودش اجازه دهد تا  اعتراض خود را نسبت به حکومت منحوس و صهیونیستی آل‌سعود در تهران نشان دهند.

 

میرحاجی خطاب به رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: متأسفانه خبری در مورد تعرض به دو تن از هموطنان‌مان در فرودگاه جده شندیم و از آقای روحانی خواستاریم با توجه به شعار انتخاباتی خود مبنی بر بازگرداندن شرافت و عزت به پاسپورت ایرانی،به جای آن  از شرافت و عفت مردم ایران حمایت کند و چنانچه رئیس جمهور این کار را نکند جامعه دانشجویان کشور ساکت نخواهند نشست و خود وارد عمل خواهند شد و من از سوی دانشجویان مسلمان ایرانی هشدار می‌دهم که چنانچه دولت وارد موضوع هتک حرمت به ایرانیان نشود دانشجویان وارد این قضیه شده و از شرافت و حدود شرعی مردم ایران دفاع خواهند کرد.

 

وی با اشاره به تجاوز نظامی آل‌سعود به مردم مظلوم یمن عنوان کرد: با نگاهی ساده به منطقه متوجه می‌شویم که تمامی پایگاه‌های شیطانی آل‌سعود در منطقه توسط فرزندان انقلابی امام راحل(ع) فتح شده است و محل استراتژیکی برای آنها باقی نمانده است لذا طبیعی است که در این وضعیت سیاسی و ژئوپولوتیک منطقه حکومت‌های مرتجع عربی ساکت ننشسته و به جنگ نیابتی از طرف آمریکا وارد شوند.

 

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران تصریح کرد: دلیلی ندارد که حکومت آل‌سعود پس از  65 سال که مردم عرب زبان فلسطینی بعد از تحمل شکنجه و کشتار برزگ در تاریخ اکنون دلش برای مردم یمن بسوزد و این در حالی است که آل سعود جای پای خود را در یمن خالی دیده و سعی در تصرف یمن دارد اما این افکار آل سعود تنها یک خیال باطل است چرا که پیروزی مستضعفان وعده خدا است.

 

میرحاجی ادامه داد: ما شاهد هستیم که آل‌سعود در چند روز گذشته هیچ پیشرفتی در یمن نداشته و این در حالی است که مردم یمن پیشرفت‌های زیادی داشتند و همچنین ملت ایران یکپارچه حامی مستضعفان و مظلومان یمن بوده و با تنها سلاح خود که دعاست برای آنها دعا می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه مردم یمن به تمام اصول دموکراسی، قواعد جهانی و قوانین بین‌المللی احترام گذاشتند، تصریح کرد: امیدواریم دولت جمهوری اسلامی ایران نیز تغییر رویه داده و به حمایت از مردم مظلوم یمن بپردازد و این حمایت تنها به سخنان و مصاحبه‌های خانم افخم خلاصه نشود بلکه به صورت عملی برای نجات مردم یمن اقدام جدی صورت گیرد تا شاهد کنفرانس‌ها و رفت و آمدهای آقای روحانی و ظریف در منطقه برای نجات مردم یمن از دست آل سعود باشیم.

 

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران درباره سفر رئیس‌جمهور ترکیه به ایران، اظهار داشت: اردوغان پیش از این سفر زیاه‌گویی‌هایی کرده و مطالبی را به مردم ایران و نمایندگان مجلس نسبت داده که بیشتر این نسبت‌ها به خود دولت ترکیه برمی‌گردد ناگفته نماند که مردم ترکیه با فرهنگ و تمدن سطح بالایی هستند که همیشه در طول تاریخ پیوستگی بالایی با مردم ایران داشتند بنابراین ما با ملت متمدن ترکیه دوست و برادر هستیم.

 

میرحاجی افزود: ما میان کشورهای اسلامی حد و مرزی نمی‌بینیم اما در میان دولت‌ها حد و حدودی قائل هستیم و با وجود اینکه ادوغان امروز وارد ایران شده و این در حالی است که مطالبه ما عدم حضور اردوغان در تهران بود اما دولت جمهوری اسلامی ایران نتوانست پاسخ مناسبی به اردوغان بدهد بنابراین بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به سفارت ترکیه، وزارت امور خارجه و رسانه‌ها نامه‌ای نوشت و از آقای اردوغان برای پاسخگویی به سوالات دانشجویان دعوت به عمل آورد تا در دانشگاه تهران حضور یافته و به سوالات ما پاسخ دهد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: آقای اردوغان باید پاسخ‌گوی نقش‌آفرینی خود در منطقه، حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی، حمایت از گروه‌های تکفیری و داعش و حمایت از معارضان سوری باشد بنابراین ما از این تریبون استفاده کرده و از آقای اردوغان دعوت می‌کنیم تا در نشستی در دانشگاه تهران پاسخ‌گوی سوالات دانشجویان باشد.

 

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران درباره توافق هسته ای بیان داشت: ما ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بر این باور هستیم که اعضای دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به دشمنی دشمن اعتقادی ندارند چرا که نقاط ابهام فراوانی در بیانیه لوزان وجود دارد و ما از وزیر امور خارجه کشورمان می‌خواهیم تا به این نقاط ابهام پاسخ روشنی دهد تا در توافق‌نامه نهایی این نکات ابهام برطرف شود و مهمترین نقطه ابهام این است که ما تمام تأسیسات هسته‌ای خود را از دور خارج می‌کنیم که برای تجدید آن 5 سال نیاز است همچنین با توجه به اینکه دشمنی دشمن بر ما ثابت شده لذا طرف مقابل می‌تواند با قطعنامه‌ای  همه این توافقات را بازگرداند.

 

میرحاجی درباره پروتکل الحاقی گفت: پروتکل الحاقی باید در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد در حالی که تحلیل جنبش دانشجویی این است که به طور جدی پذیرش پروتکل الحاقی محکوم و محتوم است و نباید این اتفاق بیفتد چرا که پذیرش این پروتکل یعنی هضم جمهوری اسلامی در دل سازمان‌های بین‌المللی و ما به شدت مخالف پذیرش پروتکل الحاقی هستیم. /806/پ202/ج

 

ارسال نظرات