۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۵۳۱۶۴
امام جمعه فاروج:

نگذاریم پرچم شهدا روی زمین بماند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج گفت: بر زمین نماندن پرچم شهدا خواسته اصلی خانواده های شهیدان است و مسؤولان و متولیان نباید به این مهم کم توجهی کنند.
حجت الاسلام قليزاده - امام جمعه فاروج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج امروز در همایش تکریم همسران و مادران شهدای این شهرستان با بیان این که خانواده های معظم شهدا مایه برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، اظهار کرد: عظمت خانواده شهدا از خود شهیدان کمتر نیست.  

 

وی اضافه کرد: ترغیب فرزندان و همسران برای حضور در جبهه نبرد حق علیه باطل، مدیریت خانواده در نبود همسر و فرزندان، صبر در شهادت فرزندان و والدین و غیره از جمله جهادهای همسران و فرزندان شهدا محسوب می شود.

 

به گفته حجت الاسلام قلیزاده، بر این اساس خانواده های معظم شهدا با صبر و فداکاری در چندین جهاد شرکت کرده و سربلند بیرون آمدند که این موضوع سبب تعجب دشمنان شده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج با تأکید بر تکریم و رسیدگی به خانواده های شهدا، خاطرنشان کرد: می بایست تکریم خانواده های شهیدان به وظیفه ای همگانی تبدیل شود؛ به گونه ای که فرهنگ تکریم از خانواده شهدا در بین اقشار مختلف مردم نهادینه شده و همه افراد سرکشی از این سرمایه های نظام را وظیفه خود بدانند.

 

وی تصریح کرد: با وجود این بر زمین نماندن پرچم شهدا خواسته اصلی خانواده های شهیدان است و مسؤولان و متولیان نباید به این مهم کم توجهی کنند.

 

حجت الاسلام قلیزاده یکی از دلایل برگزاری یادواره های شهدا را همین موضوع دانست و افزود: برگزاری یادواره های شهدا در واقع با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره این بزرگواران و افراشته ماندن پرچم آن ها برگزار می شود تا فرهنگ ایثار و شهادت همچنان در جامعه نمود داشته باشد.

 

وی با بیان این که خون شهدا، نظام اسلامی را برای همیشه بیمه کرده است، گفت: برای استحکام و افزایش قدرت نظام اسلامی می بایست تلاش شود فرهنگ شهادت و حق جویی در جامعه بسط داده شده و برای نسل های جدید تشریح و تبیین شود.

 

به گفته رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فاروج، شهدا ناظر بر اعمال همه ما بوده و به همین دلیل نیز مسؤولان و خدمتگزاران در کشور می بایست وظایف خود را به درستی انجام دهند.

 

حجت الاسلام قلیزاده در ادامه با اشاره به سیزدهم جمادی الثانی، سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، یادآور شد: یکی از ویژگی های برجسته این بانوی بزرگوار تربیت فرزندان صالح و محافظ دین مبین اسلام بود.

 

امان الله خدمتگزار، فرماندار فاروج نیز در این همایش با بیان این که شهدای هشت سال دفاع مقدس به نظام اسلامی آبرو و برکت داده اند، افزود: خون سرخ شهیدان، نظام جمهوری اسلامی را بیمه کرده و تا زمانی که فرهنگ شهید و شهادت در جامعه پویا باشد هیچ کدام از دشمنان نخواهند توانست کمترین گزندی به این نظام وارد کنند.

 

وی گفت: حرکت شهیدان جریان ساز بوده و همه مردم و مسؤولان وظیفه دارند با حرکت در این مسیر، آرمان و اهداف متعالی شهدا را به صورت عملی پیگیری کنند.

 

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان فاروج همچنین با اشاره به شعار ملت و دولت، همدلی و همزبانی که از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال جدید انتخاب شده است، افزود: شاید یکی از دلایل انتخاب این شعار برای سال 94 از سوی رهبری در پیش بودن دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری باشد که حماسه آفرینی در این انتخابات ها در گرو تحقق همدلی و همزبانی دولت و ملت است.

 

این گزارش حاکیست در همایش تکریم همسران و مادران شهدای شهرستان فاروج با اهدای هدایایی از مادران و همسران شهدای این شهرستان تجلیل شد.

 

لازم به یادآوری است، استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور دارای دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سال های دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان فشانی کردند. از تعداد کل شهدای استان خراسان شمالی، 304 شهید متعلق به شهرستان فاروج است که در 90 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات