۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۲۵۲۸۵۶
استاد حوزه علمیه:

همدلی و همزبانی دولت و ملت سبب خنثی شدن توطئه دشمنان می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: همدلی و همزبانی دولت و ملت سبب می شود تا ترفندها و دسیسه های دشمنان نظام خنثی و بی اثرمانده و متوقف شود که آن ها نتوانند مانعی در مسیر پیشرفت و دستیابی به اهداف بلند نظام اسلامی ایجاد کنند.
امام جمعه چمستان

حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور با اشاره به نام گذاری سال 94 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی، گفت: برای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیازمند همدلی و همزبانی دولت و ملت هستیم.

 

امام جمعه چمستان با تاکید بر این که باید در مسیر همدلی و وحدت گام های ارزشمندی برداریم، بیان داشت: برطرف کردن شکاف میان دولت و ملت از جمله ضروریات و واجبات نظام است.

 

وی افزود: دولت اسلامی دولتی است که از دل ملت برخواسته و برآمده از متن و بطن مردم است و بر همین مبنا تحقق همدلی و هم زبانی دولت و ملت برای رسیدن به دولت اسلامی ضروری است.

 

حجت الاسلام جباری تصریح کرد: نه دولت باید ملت را نامحرم و نه ملت مسؤولان و دولت مردان را غیر خودی و بیگانه تلقی کنند و دولت مردم را در روند مدیریت و تصمیمات و آنچه در کشور می گذرد قرار دهد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید ملت دولت را به حال خود رها کرده و خود را در قبال اتفاقات و حوادث کشور مسوول نداند، گفت: این دو موضوع اساسی و نقش آفرین یعنی همدلی و همزبانی در نظام جمهوری اسلامی باید در طرفین باشد.

 

امام جمعه چمستان با تاکید بر این که دولت نظام اسلامی تنها نباید به دنبال تحقق خواست نخبگان و گروه ها و قدرت ها و احزاب خاصی بوده بلکه صددرصد باید به دنبال تحقق خواسته آحاد مردم کشور باشد، افزود: بدون ورود مردم در صحنه های گوناگون عملا تلاش دولت بی نتیجه خواهد ماند و اهداف نظام به طور یقین تامین نمی شود.

 

وی با اشاره به این که امروز نظام ما با طی مراحل سخت و دشوار به این مرحله رسیده است که ثابت کنند هیچ شکافی میان مسوولان و مردم و بالعکس وجود ندارد، خاطرنشان کرد: عدم همدلی و همزبانی دولت و ملت چیزی است که دشمن به شدت روی آن سرمایه گذاری می کند و بعضی از نابخردان و تندروها در جدا بودن دولت از نظام و ملت دامن می زنند.

 

حجت الاسلام جباری ادامه داد: در صورتی که هرچه میان دولت و ملت صمیمیت و همدلی وهمسویی بیشتری باشد هم کارها بهتر و بیشتر پیش رفته و هم انرژی و توان نظام هدر نخواهد رفت.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، افزود:  همدلی و همزبانی دولت و ملت سبب می شود تا ترفندها و دسیسه های دشمنان نظام خنثی و بی اثرمانده و متوقف شود که آن ها نتوانند مانعی در مسیر پیشرفت و دستیابی به اهداف بلند نظام اسلامی ایجاد کنند.

 

امام جمعه چمستان با بیان این که دولت باید ملت را به معنای واقعی کلمه قبول داشته و ارزش، اهمیت و توانایی ملت را باور کند، تصریح کرد: ملت هم باید به دولت به عنوان کارگزاران امین و دلسور به معنای حقیقی اعتماد و اتکا کنند./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات