۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۲۵۲۵۲۵
معاون فرهنگی آستان مقدس قم خبرداد؛

دانش آموختگی 32 هزار قرآن آموز در حرم بانوی کرامت

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) از تربیت 32 هزار قرآن آموز در آستان مقدس خبر داد.
معاون فرهنگي حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از وابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت الاسلام مهدی احمدی در مراسم افتتاحیه شهرک معارفی بهشت بانو که در شبستان نجمه خاتون(س) حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تهاجمات فرهنگی گسترده نسبت به اسلام و به ویژه مکتب اهل بیت علیهم السلام انجام فعالیت های فرهنگی در قالب های مختلف نقشی اثرگذار در این عرصه دارد.

 

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر مسئله فرهنگ و هشدار ایشان نسبت به هجمه های فرهنگی، گفت: در این راستا، آستان مقدس برنامه های بزرگی را در پیش روی خود قرار داده که از جمله آن دانش آموختگی 32 هزار قرآن آموز در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) در رشته های مختلف قرآنی، طی چهار سال گذشته می باشد.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: در آستان مقدس پاسخگویی به شبهات، مسائل شرعی و اعتقادی و تصحیح نماز همه روزه با حضور کارشناسان در حال انجام است.

 

وی با اشاره به برگزاری روزانه 6 سخنرانی در حرم مطهر ابراز داشت: تولید کتاب و نرم افزار، انتشار بروشورهای مختلف، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، فعال کردن تلویزیون های شهری، ایجاد کتابخانه نابینایان، فعال شدن اتاق عقد و تشکیل مرکز اسناد از جمله خدمات فرهنگی در راستای نشر آموزه های اسلامی است.

 

حجت الاسلام احمدی برگزاری نمایشگاه را از دیگر قالب های ارائه آموزه های دینی معرفی کرد و گفت: قوی ترین نمایشگاه های آستان مقدس در ایام نوروز که حجم زائران نسبت به دیگر ایام سال بیشتر است، برپا می گردد. امسال نیز در ایام نوروز که مزین به نام مبارک حضرت زهرا سلام الله علیهاست، شهرک معارفی بهشت بانو برای گروه های سنی مختلف برنامه هایی ارائه می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر معرفی ابعاد مختلف شخصیتی حضرت فاطمه زهرا و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهما، در عرصه ترویج نماز و تبلیغ عفاف و حجاب، آگاه نمودن مردم از تبلیغات و جنگ رسانه ای بیگانگان در جامعه نیز اقدامات ارشمندی دراین نمایشگاه ارائه گردیده است./1323/د102/ی

ارسال نظرات