۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۵۲۴۹۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

توجه به تعلیم و تربیت زمینه ساز عزت مادی و معنوی جوامع می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که اگرکشوری بخواهد به عزت مادی، کمال ، رشد معنوی و سعادتمندی برسد باید به فرهنگ و تعلیم و تربیت توجه داشته باشد، تصریح کرد: اگر می خواهیم به سیطره سیاسی و پیشرفت علمی و رونق زندگی دست پیدا کنیم باید به آموزش وپرورش به عنوان یک کار اساسی و بنیادی نگاه شود.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در جلسه شورای اداری شهر چمستان با اشاره به اهمیت به مساله فرهنگ و  تعلیم وتربیت، گفت: مساله فرهنگ و تعلیم وتربیت باید  به مسئله نخست نظام اسلامی تبدیل شود.


امام جمعه چمستان با بیان این که سرچشمه و مبدا همه چیز در فرهنگ و تعلیم و تربیت است، بیان داشت: هرچیزی باید برای این جا و در این عرصه هزینه شود که امری مهم و ارزشمند است.


حجت الاسلام جباری با تاکید بر این که اگرکشوری و ملتی بخواهد به عزت مادی، کمال ، رشد معنوی و سعادتمندی برسد باید به فرهنگ و تعلیم و تربیت توجه داشته باشد، تصریح کرد: اگر می خواهیم به سیادت و سیطره سیاسی و پیشرفت علمی وآبادانی و رونق زندگی دست پیدا کنیم باید به آموزش وپرورش به عنوان یک کاراساسی و بنیادی نگاه شود.


استاد حوزه علمیه مازندران، خاطرنشان کرد: باید در فکر فراهم کردن مقدمات یک تحول اساسی و بنیادی باشیم که توصیه مقام معظم رهبری در چند سال اخیر نیز بر همین امر بوده است.


وی با بیان این که اگر این اهمیت در حوزه تعلیم و تربیت وجود نداشت آن همه انبیا و اولیای الهی بر ارزش این جایگاه و صاحبان این مقام تاکید و سفارش نمی کردند، گفت: باید اهتمام و تلاش ارزشمندی در راستای بهره گیری از تعلیم و تربیت وجود داشته باشد.


امام جمعه چمستان با تاکید بر این که  باید تلاش کنیم تا  آموزش وپرورش درجایگاه واقعی خود قرار داشته باشد، بیان داشت: پرهیز از نگاه سیاسی و جناحی سبب سلامت این مجموعه ارزشمند و بی بدیل می شود.


حجت الاسلام جباری با اشاره به این که آموزش و پرورش مهد آینده سازان ایران اسلامی است، افزود: نباید تفاوت و گوناگونی انظار و افکارسیاسی و سلایق جناحی فضای مدارس ما را تحت تاثیر خود قرار دهد.


استاد حوزه علمیه مازندران، خاطرنشان کرد: ما در این فضا وظیفه ای جز تقویت اصل نظام وترویج تفکرولایی و ولایی محوری نداریم که باید در این مسیر نورانی گام برداشته شود.


وی، ادامه داد: در دورانی که تمام سعی و تلاش دشمن بر تهاجم فکری و فرهنگی  بیگانه و غربی است  و به دنبال تزریق روحیه خودباختگی دروجود فرزندانمان هستند بدترین آسیب وعامل به هم ریختگی فضای آموزش وپرورش امروزمدارس ما می تواند همین روش های سیاسی بازی باشد.


امام جمعه چمستان، تصریح کرد: ما هرگز تعلیم و آموزش سیاسی  و بصیرت بخشی نسبت به اصول و مولفه های اصلی انقلاب ونظام را رد نمی کنیم بلکه سفارش نیز داریم و تربیت سیاسی اصل عقلایی است که باید در تمام جوامع علمی وسطوح مختلف آموزشی صورت گیرد.


حجت الاسلام جباری با بیان این که باید محکمات انقلاب را به نسل های آینده آموخت تا هویت سیاسی نظام و دیدگاه های انقلاب، امام و رهبری وخباثت وحیله گری دشمنان را نسل جوان جامعه بشناسند، گفت: جوانان ما باید در ابعاد مختلف و بینش سیاسی رشد پیدا کنند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات