۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۲۵۲۳۹۴
آیت الله خاتمی:

انتخاب آیت الله یزدی به مجلس خبرگان و مردم آرامش بخشید/ خبرگان ولایی خواهد ماند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت ریییسه مجلس خبرگان با بیان این که القای برخی رسانه ها مبنی بر این که خبرگان با ملت همسو نیستند خلاف واقع است، گفت: کسانی که چنین مسائلی را مطرح می کنند مردم را در محدوده تنگ جنایی و قهرا ضد ولایی یا غیر ولایی خودشان قرار می دهند که این چنین تحلیلی تحریف واقعیت است.
آيت الله سيد احمد خاتمي آيت الله سيد احمد خاتمي

آیت الله سید احمد خاتمی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به انتخاب آیت الله یزدی به عنوان رییس جدید خبرگان گفت: آیت الله یزدی شخصیتی است که در علم و سوابق مبارزاتی همانند آیت الله مشکینی و آیت الله مهدوی کنی هستند.

 

وی افزود: ایشان از شاگردان برجسته آیت الله بروجردی، امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی بودند، آیت الله یزدی سوابق درخشانی در عرصه های علمی دارد، ایشان نویسنده اثرهای ارزشمندی همانند4 جلد کتاب آیات الاحکام و کتاب فقهی در باب قضا هستند، همچنین آیت الله یزدی فعالیت خوبی در حوزه تدریس دارند.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که آیت الله یزدی از عالمان مبارز و نستوه قبل از انقلاب با کمال شجاعت بود، اظهار داشت: ایشان رنج تبعید و زندان را به جان خرید و در طول دوران مبارزاتی خود هیچگاه خسته نشد و قهرمانانه مبارزه خود را ادامه داد.

 

وی ادامه داد: آیت الله یزدی بعد از پیروزی انقلاب نیز در سنگرهای مهم و کلیدی نظام همانند ریاست قوه قضاییه، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، نایب رییسی خبرگان، جامعه مدرسین حوزه علمیه و اکنون نیز با رأی قاطع به عنوان رییس مجلس خبرگان خدمتگزار بوده و هستند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با اشاره به ویژگی های آیت الله یزدی ابراز داشت: آیت الله یزدی همانند دوران امام خمینی(ره) با صلابت و شفافیت ولایت مداری خود را اظهار کرده و مواضع ولایی ایشان زبانزد است، جدا انتخاب ایشان بعد از ارتحال آیت الله مهدوی کنی آرامشی به مجلس خبرگان و مردم عزیز بخشید.

 

وی با اشاره به پیام های انتخاب آیت الله یزدی به دوستان ودشمنان عنوان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که مجلس خبرگان تقویت رهبری است، با انتخاب آیت الله یزدی این مهم در کلام امام امت محقق شد.

 

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان مجلسی است که چهره های پخته فقهی در آن حضور دارند، از همین رو تصمیمات اعضای آن خرد ورزانه و بر اساس دین است؛ ان شاء الله مجلس خبرگان با همین تفکر باقی خواهد ماند و از نظام اسلامی و ولایت دفاع خواهد کرد.

 

وی با بیان این که القای برخی رسانه ها مبنی بر این که خبرگان با ملت همسو نیستند خلاف واقع است، گفت: کسانی که چنین مسائلی را مطرح می کنند مردم را در محدوده تنگ و قهرا ضد ولایی یا غیر ولایی خودشان قرار می دهند که این چنین تحلیلی تحریف واقعیت است.

 

عضو هیأت ریییسه مجلس خبرگان افزود: واقعیت این است که مردم ولایی بودند، هستند و خواهند بود؛ انتخاب اخیر خبرگان نیز کاملا ولایی و در راستای خواسته و حرکت عموم مردم بود، به یقین کسانی که تحلیل می کنند مردم با ولایت نیستند اشتباه کرده و خلاف واقع می گویند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات