۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۲۵۱۸۴۵

ممنوعیت ارائه کتاب‎های شیعه عربستان در نمایشگاه کتاب ریاض

خبرگزاری رسا ـ مقامات آل‎سعود ارائه و فروش کتاب‎های شیعه عربستان را در نمایشگاه کتاب ریاض ممنوع اعلام کرد.
نمايشگاه کتاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بنیاد جهانی شیعه رایتس واتش (دیده بان حقوق شیعیان جهان) موافقت مدیریت نمایشگاه بین المللی کتاب ریاض عربستان با ارائه کتاب های ضد تشیع را محکوم کرد و دولت این کشور را به مصادره این کتاب ها فراخواند.

 

این بنیاد ارائه کتاب های ضد تشیع در نمایشگاه بین المللی ریاض را مغایر قوانین نشر و قوانین حقوق بشر توصیف کرد و افزود که این کتاب ها به منبع اصلی تروریست ها جهت مباح دانستن خون مخالفانشان به شمار می آیند.

 

بنیاد جهانی شیعه رایتس واتش، دولت عربستان به ویژه وزارت فرهنگ را نسبت به خطر این مسائل برحذر داشت و تأکید کرد که فروش کتاب های تفرقه انگیزانه با ادعای مبارزه آل سعود با خشونت مغایرت دارد.

 

این در حالی است که مقامات سعودی، فروش هر نوع کتابی با مضمون شیعیان عربستان را در این نمایشگاه ممنوع اعلام کرده و به همین دلیل کتاب هایی نظیر «الشیعه فی السعودیه» نوشته فؤاد ابراهیم و کتاب «الشیعه السعودیین» نوشته ابراهیم الهطلانی در این نمایشگاه در معرض دید مردم قرار نگرفته اند.

 

محمد جعید مسؤول دارالنشر ریاض الریس که کتاب الشیعه السعودیین را منتشر کرده است با اشاره به اینکه این کتاب را با مجوز رسمی در نمایشگاه ارائه کرده بود، از  اخطار مسؤولان سازمان نظارت بر مطبوعات و تهدید وی نسبت به فروش حتی یک نسخته خبر داد./980/ب901/د

ارسال نظرات