۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۲۵۱۶۴۰
استاد حوزه علمیه قم:

ریشه کوتاهی عمر جوانان افزایش فساد و فحشا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که کوتاهی عمر جوانان ریشه در افزایش فساد و فحشا در جامعه دارد، گفت: در احادیث و روایات بیان‌شده است که اگر در جامعه عمر جوانان کوتاه شد آگاه باشید که در آن جامعه فساد و فحشا روبه افزایش است.
سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رانی زنجانی، استاد حوزه علمیه قم، شامگاه چهارشنبه در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که در احادیث روایت ‌شده که تأمل در آیات سوره نور زمینه پاکی نسل انسان را فراهم می‌کند، افزود: کسی که حقیقت آیات این سوره را فهمیده و به آن عمل کند نسل او تا ابد پاک و طاهر باقی‌مانده و گرفتار گناه نمی‌شوند.

 

وی تصریح کرد: امروزه دغدغه بیشتر خانواده این است که جوانان آن‌ها پاک و طاهر باقی بمانند درحالی‌که متأسفانه به دلیل عمل نکردن به سنت‌های اسلامی جامعه در سراشیبی گناه قرارگرفته است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که تنها راه مقابله با افزایش فساد و فحشا در میان دانش آموزان راهنمایی و دبیرستانی عمل به سنت‌های الهی است، ادامه داد: اگر خانواده‌ها در خصوص عمل به دستورات دین با جدیت فرزندان خود را به‌عنوان یک دوست راهنمایی کنند نیمی از مشکلات آن‌ها برطرف خواهد شد.

 

خانم رانی زنجانی بابیان این‌که در آیه دوم سوره نور به مسئله فساد و فحشا اشاره‌شده است، گفت: در روایات و احادیث ذکرشده است که اگر در جامعه‌ای دیدید عمر جوانان کوتاه است بدانید در آن جامعه فساد و فحشا روبه افزایش است.

 

استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که دلیل تأکید این سوره با وجود این‌که نام آن نور است به یک مسأله بسیار زشت و زننده این است که خداوند به ‌خوبی به این نکته آگاه است که دشمن برای این‌که مردم را از اسلام دور کند از ترفند بی‌باری در جامعه استفاده می‌کند چون می‌داند با انحراف نسل‌ها به‌مرورزمان جامعه در منجلاب سقوط می‌کند.

 

خانم رانی زنجانی با بیان این‌که سوره نور سیر الی الله را مطرح می‌کند، اظهار کرد: خداوند در این سوره به تکالیف بندگان و خواندن نماز و قرائت قرآن اشاره دارد و به‌وسیله این تکالیف سیر الی الله را برای ما مشخص می‌کند.

 

وی با بیان این‌که در تمام آیات قرآن دستورات دین با عنوان یادآوری و بیداری از خواب غفلت عنوان‌ شده و هرگز در جایی از قرآن بیان ‌نشده که ما به شما آموختیم و یاد دادیم، ادامه داد: دلیل بیان آیات با این لحن این است که انسان به‌صورت فطری این دستورات را فراگرفته و بلد است و تنها نیاز به یادآوری دارد تا آن‌ها را به یاد آورد.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: یکی از دلایلی که بیان‌ شده حافظان قرآن نسبت به دیگران به فراموشی دچار نمی‌شود همین موضوع است؛ زیرا این افراد با فراگیری قرآن تمامی احکام و امور را که فطرتاً آموخته بودند به خاطر می‌آورند./837/پ202/ی

ارسال نظرات