۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۵۱۱۳۹
امام جمعه موقت خرم آباد:

استعداد جوانان نیازمند کشف و بهره گیری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت خرم آباد با بیان این که بین جوانان انرژی، امید، شور و نشاط همراه با ابتکار و خلاقیت خوبی وجود دارد، گفت: استعدادهای نسل جوان باید کشف و مورد بهره گیری قرار گیرد.
حجت الاسلام متقي نيا ، امام جمعه موقت خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا، امام جمعه موقت خرم‌آباد، صبح امروز، در جمع خبرنگاران در رابطه با جشنواره فعالیت‌های خودجوش جوانان لرستان با اشاره به نام‌گذاری امسال به‌نام «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: استعداد جوانان نیازمند کشف و بهره گیری است.

وی افزود: باید در رابطه با کشف استعدادهای نهفته زاینده جوانان کارهای نو، مبتکرانه و جدیدی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام متقی‌نیا با اشاره به ایجاد تشکل‌ها، انجمن‌ها و مجموعه‌هایی چون مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان داشت: این تشکل ها فرصت‌های گران‎بهایی برای کشف استعداد ناب و زاینده جوانان استان است.

وی با اشاره به این که وجود جوانان فرهیخته، نخبه، با ایمان، آگاه و بصیر در لرستان خاطرنشان کرد: جوانان لرستانی در ارتباط با معرفت دینی رشد خوبی داشته‌اند.

امام جمعه موقت خرم آباد تصریح کرد: جوانان لرستان اهل تحلیل بوده و در زمینه مسائل معنوی نیز با طراوت، نشاط و اهل مجاهدت هستند.

حجت‌الاسلام متقی‌نیا با بیان این که در ارتباط با فعالیت های فرهنگی جوانان فرصت‌های زیادی وجود دارد که کشف نشده و به‌طور شایسته به آن‌ها پرداخته نشده است، افزود: با این حال، جوانان لرستان نسبت به نسل اول انقلاب حضور خوب و مؤثری دارند.

وی تصریح کرد: جوانان لرستان بیش از گذشته پرچم‌دار، مدافع و تلاش‌گر در مسیر حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اهداف و آرمان‌های انقلاب هستند.

کشف استعداد جونان نیازمند بستر سازی است

امام جمعه موقت خرم آباد در ادامه با اشاره به این که کشف استعدادهای جوانان لرستانی نیاز به ایجاد فرصت‌ها و بسترسازی است، بیان داشت: مسؤولان باید این زمینه‌ها را فراهم کنند.

وی تأکید کرد: نخستین انتظاری که از مسؤولان می رود، درک جوانان، شناخت روحیات و استعدادهای نسل جوان است.

حجت الاسلام متقی نیا با بیان این که مسؤولان باید ایده‌ها و طرح‌های جوانان را تکمیل و عملیاتی کنند، افزود: متولیان باید ابزار کارهای فرهنگی را در اختیار جوانان قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: تقویت هویت مذهبی، سیاسی، اجتماعی، تاریخی و شخصیتی جوانان مهم ترین عوامل رشد ریشه فرهنگی هستند./9459/پ202/ب2

 

ارسال نظرات