۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۲۵۰۶۰۴
16 اسفند؛

همایش دست های مهربانی در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طرقبه شاندیز گفت: همایش «دست های مهربانی» با هدف اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش، با موضوع کمک به ایتام، مستمندان و پرورشگاه ها، 16 اسفند در مشهد برگزار می شود.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام هادی غلامی، مسؤول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز، ظهر امروز در نشست خبری طرح دست های مهربانی با موضوع کمک به ایتام، مستمندان و پرورشگاه ها در محل موقوفه عبدالله رضوی(میرزای ناظر)، اظهار کرد: روزهای 14 و 15 اسفند، روز احسان و نیکوکاری است که در همه کشور هر کس به وسع خود در بحث کمک به نیازمندان شرکت می کنند.

 

مسؤول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طرقبه شاندیز خاطر نشان کرد: ایجاد وحدت رویه در اجرای امینانه موقوفات مرتبط در کمک به نیازمندان، ایتام و فقرا از اهداف طرح دست های مهربانی است.

 

وی به چند مورد از ابلاغیه ها و برنامه هایی که در مورد طرح دست های مهربانی مطرح است و باید انجام شود، اشاره و بیان کرد: شناسایی افراد مستحق که مطابق نیت واقفین باشند، اطلاع رسانی دقیق درباره آثار و برکات کمک به نیازمندان، اشاعه و ترغیب برای ایجاد وقف های جدید که همه تلاش های ما برای تحقق و ایجاد وقف های جدید به عنوان یک اصل مهم محسوب می شود.

 

حجت الاسلام غلامی در ادامه گفت: نیات واقفین بهتر است بر اساس نیازهای های روز جامعه صورت گیرد. همچنین اشاعه آثار و برکات موقوفات در زندگی دنیوی و به ویژه اخروی در بین متدینین و عامه مردم انجام شود تا در مقابل با ترغیب و تشویق، ایجاد وقف های جدید را داشته باشیم.   

 

مسؤول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز با بیان این که رسالت اوقاف در درجه اول، صیانت از نیت موقوفات است، تصریح کرد: طرقبه شاندیز، تعداد 10 وقف مربوط به کمک به کودکان بی سرپرست، ایتام، بیوه زنان و کمک به سادات می شود و دو تا از این موقوفات قید مکان دارند، روستای حصار سرخ که با نیت کمک به بیوه زنان بوده و دیگری روستای ده بار که به سادات نیازمند همان روستا متعلق است.

 

وی خاطرنشان کرد: همایش دست های مهربانی 16 اسفند، همزمان با هفته احسان و نیکوکاری، ساعت 8:30دقیقه صبح در محل موقوفه عبدالله رضوی(میرزای ناظر) شاندیز با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، مدیر کل آموش پرورش، نماینده مردم طرقبه شاندیز در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسؤولان برگزار می شود./844/پ202/ب5 

ارسال نظرات