۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۴۹۱۴۷
رییس مرکز تبلیغ مجمع تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد؛

تلاش غربی‌ها برای الگوسازی زنان مورد دلخواهشان/ ضرورت هوشمندی فرهنگی وزارت ارشاد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام احمدی شاهرختی با انتقاد از رویه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پرداختن به مسائل حوزه زنان گفت: وقتی وزارت ارشاد به جای معرفی صدیقه طاهره(س) برخی الگوهای غربی و خوانندگان و نوازندگان زن را به عنوان الگو معرفی می‏کنند از دیگر مسؤولان چه انتظاری می‏توان داشت؟
حجت الاسلام ابوالحسن احمدي شاهرختي، مبلغ ديني خارج از کشور مصاحبه با حجت الاسلام شاهرختي

حجت‏الاسلام ابوالحسن احمدی شاهرختی، رییس مرکز تبلیغ و آموزش‏های مجمع تقریب مذاهب اسلامی، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تقارن ایام نوروز با ایام عزاداری حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) محوریت وحدت در جهان اسلام است در صورتی که دشمنان به وسیله وهابیت و همچنین غفلت علما و حوزه‏های علمیه استفاده کرده و شخصیت ایشان را غیرواقعی معرفی می‏کند.

 

وی سرنوشت اسلام را وابسته به شناخت صحیح از اهل بیت(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) دانست و ابراز داشت: حضرت صدیقه طاهره فرقان و جدا کننده حق از باطل است و دشمنان اسلام برای پنهان کردن این ویژگی سعی در ایجاد شبهه در شبکه‏های ماهواره‏ای می‏کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با ابراز تأسف از ناشناخته بودن حضرت زهرا(س) در جهان اظهار داشت: متأسفانه ما شیعیان و مسلمانان حضرت زهرا(س) را به جهانیان به عنوان الگو معرفی نکردیم در حالی که غربیان زنان فاسد خود را به جامعه اسلامی معرفی می‏کنند، به طور مثال در کشور اندونزی که یک کشور مسلمان محسوب می‏شود یک کتاب از حضرت زهرا(س) هم در این کشور توزیع و چاپ نشده است.

 

وی با اشاره به تقارن نوروز امسال با ایام فاطمیه خاطرنشان کرد: حفظ سنت‏های نوروزی با ایام فاطمیه هیچ منافاتی ندارد، اما مردم دین دار و ولایت مدار بدون تردید این ایام را با شادی طی نخواهند کرد.

 

حجت‏الاسلام احمدی شاهرختی با انتقاد از مسؤولان فرهنگی کشور تصریح کرد: متأسفانه بعد از گذشته 36 سال از گذشت انقلاب اسلامی مسؤولان فرهنگی کشور برای معرفی اهل بیت(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) کار کافی انجام نداده‏اند.

 

وی با انتقاد از رویه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پرداختن به مسائل حوزه زنان گفت: وقتی وزارت ارشاد به جای معرفی صدیقه طاهره(س) برخی الگوهای غربی و خوانندگان و نوازندگان زن را به عنوان الگو معرفی می‏کنند از دیگر مسؤولان چه انتظاری می‏توان داشت؟

 

رییس مرکز تبلیغ و آموزش‏های تقربی مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پایان گفت: حوزه باید با مطالبه گری از مسؤولان و هنرمندان، متولیان فرهنگ را به ترویج فرهنگ فاطمی در کشور وا دارد./1329/ت302/س

ارسال نظرات