۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۴۹۰۱۲

برگزاری دوره آموزشی هیأت‌امنا و خدام بقاع متبرکه خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری دوره آموزشی هیأت‌امنا و خدام بقاع متبرکه و امامزادگان خراسان جنوبی با حضور 130 نفر در امامزادگان باقریه بیرجند خبر داد.
معاون سازمان اوقاف خراسان جنوبي

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی مقدم، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با اشاره به برگزاری دوره آموزشی برای هیأت‌امنا و خدام بقاع متبرکه خراسان جنوبی که 130 نفر در آن حضور داشتند، گفت: برگزاری این دوره‌های آموزشی در بالا بردن اطلاعات هیأت‌امنا و خدام در خصوص نحوه برخورد با زائران اماکن متبرکه و همچنین رسیدگی و خدمت خالصانه به امام زادگان مؤثر بوده و می‌تواند در بهبود وضعیت بقاع متبرکه نقش مهمی داشته باشد.

 

وی افزود: باید فضای بقاع متبرکه برای پذیرای از مهمانان در ایام نوروز فراهم شود تا به بهترین نحو خدمات‌رسانی و پذیرایی صورت گیرد که این امر مهم بر عهده خدام و هیأت‌امنای بقاع متبرکه قرار دارد؛ به همین دلیل این دوره آموزشی برای آن‌ها برگزار شد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی همچنین از برپایی خیمه‌های معرفت همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری در سطح بقاع متبرکه استان خبر داد.

 

حجت‌الاسلام مؤمنی مقدم تصریح کرد: این خیمه‌ها به‌منظور بهره‌گیری از روش‌های تبلیغی نوین در راستای ارتقای سطح دینی و معرفتی زائران و مجاوران امامزادگان شاخص و انس هرچه بیشتر جوانان، نوجوانان و حتی کودکان با روحانیت و پاسخگویی به سؤالات، شبهات، راهنمایی و مشاوره در امامزادگان برپاشده است.

 

وی با اشاره به اعزام 45 مبلغ روحانی به بقاع متبرکه استان در ایام نوروز، ادامه داد: در بقاع متبرکه‌ای که ظرفیت وجود داشته باشد برنامه ویژه تحویل سال نو با قرائت صلوات خاصه حضرت زهرا (س) برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در جوار امام‌زادگان استان گفت: این طرح از 28 اسفند تا 15 فروردین در جوار امامزادگان استان باهدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ارتقای سطح فرهنگی و فکری زائران و احیا و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی اجرا می‌شود.

 

حجت‌الاسلام مؤمنی مقدم ادامه داد: همچنین به مناسبت ایام فاطمیه مراسم سوگواری یاس نبوی از دوم تا ششم فروردین در بقاع و امامزادگان استان برگزار خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: برای ایام فاطمیه سه برنامه محوری روز شهادت، شام غریبان و رهروان یاس نبوی ویژه بانوان در هر بقعه‌ای که ظرفیت داشته باشد، اجرا خواهد شد.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از خدام و هیأت‌امنای بقاع متبرکه درخواست کرد متناسب با هر ایامی فضای بقاع متبرکه را آماده‌سازی کرده و نظافت و بهداشت این اماکن مذهبی را بیشتر موردتوجه قرار دهند.

 

لازم به ذکر است، از بعدازظهر امروز غبارروبی و آماده‌سازی بقاع متبرکه برای استقبال از مسافران نوروزی و ایام فاطمیه در خراسان جنوبی آغازشده است./968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات