۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۴۸۹۶۱
آیت الله نمازی:

عرفان های کاذب مولود عدم آگاهی جوانان نسبت به هجمه های اعتقادی دشمن است

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه درکاشان گفت: یکی از دلایلی که برخی اوقات دشمن جرأت پیدا می کند عرفان های کاذب را به جوانان القا کنند، عدم آگاهی جوانان در عرصه جبهه جنگ اعتقادی است.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه درکاشان، بعد از ظهر امروز دردیدار با اعضای اتحادیه انجمن های دانش آموزی شهرستان کاشان یکی از اولویت های فعالیت های دانش آموزی را برنامه ریزی برای ارتقای معرفت دینی دانش آموزان اعلام کرد و یادآورشد: دانش آموزان، دانشجویان و جوانان ایران اسلامی باید آرام، آرام، خداشناسی را شروع کنند و خدا بشناسند تا چناچه از آنها در باره اسلام و ساختار اسلام و شاکله اسلام سؤوال کردند بتوانند جوابگو باشند، نه این که در برابر سؤوال های دشمنان اسلام خلع سلاح باشند.

 

وی با اشاره به فقه القلب، فقه النفس و فقه الجوارح به عنوان سه رکن اصلی اسلام افزود: در فقه القلب، اسلام مجموعه ای از باورهای قلبی و اصول و اعتقادات درباره توحید، رهبری، نبوت و امامت است که باور به معاد و قبر و قیامت و پاداش و عذاب و عدل از عناصر فقه القلب هستند که انسان باید به آن برسد و به آن اعتقاد داشته باشد.

 

وی افزود: خدا باوری یکی از مسائلی است که امروز جوانان ایران اسلامی به آن نیازدارند و باید ابتدا خدا را به جوانان شناساند تا در ادامه با ایمان، به خدا به خداباوری برسند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: خداباوری مانند خونی که در تمامی رگ های بدن و اعضای بدن جاری است باید در سراسر وجود و بدن انسان وجود داشته باشد و هر عضوی از اعضای بدن لااله الا الله بگوید.

 

فعالان در انجمن های اسلامی دانش آموزی علاوه بر تعریف ساختار، به مسأله خداباوری تأکید کنند

وی افزود: انسان زمانی که به چنین درجه ای از خدا باوری برسد، چشم او از نامحرم، گوش او از شنیدن غیبت و زبان او از غیبت به دیگران بسته شده و به جای آن، توحید در همه اعضای بدن اش جاری می شود.

 

آیت الله نمازی گفت: پیامبر اکرم(ص) در دعای ندبه به امیرالمومنین(ع) می گوید، علی جان ایمان به مبداء آمیخته با خون و گوشت و پوست تو شده است، لذا فعالان در انجمن های اسلامی دانش آموزی علاوه بر تعریف ساختار به لحاظ محتوایی نیز باید بر مسأله خداباوری تأکید داشته باشید.

 

وی افزود: یکی از کارهای اساسی انجمن های اسلامی دانش آموزی ارتقای معرفت دینی دانش آموزان و اسلام شناسی است، لذا یکی از دلایلی که برخی اوقات دشمن جرأت پیدا می کند عرفان های کاذب را به جوانان القا کنند، عدم آگاهی جوانان در عرصه جبهه جنگ اعتقادی است.

 

یکی از راه های برون رفت از جنگ اعتقادی ، ارتقای معرفت و خداشناسی جوانان است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یاد آورشد: یکی از راه های برون رفت از جبهه جنگ اعتقادی با دشمنان اسلام، ارتقای معرفت و خداشناسی جوانان است.

 

وی یادآور شد: مشکل بشریت در طول تاریخ جهل به خدای خود بوده است و خدا را به عنوان یک باور سنتی و آبا و اجدادی قبول دارند.

 

آیت الله نمازی در ادامه از معرفت شناسی به عنوان مهمترین فعالیت در دستور کار انجمن های اسلامی در آموزش و پرورش و دانشگاه ها نام برد و افزود: عدم آگاهی بشربه خالق خودش منشاء بسیاری از مشکلات امروز جوامع بشری است.

 

وی افزود: برگزاری برنامه های معمولی از جمله دعای کمیل، توسل، ندبه ، زیارت عاشورا و ... خوب است اما باید فرازهایی از  پیام داخل هریکی از این دعاها را برای جوانان ترجمه و تفسیر کرد.

 

آیت الله نمازی به اعضای انجمن های اسلامی آموزش و پرورش و دانشگاه ها توصیه کرد و ابراز داشت: جوانان توجه داشته باشند که دعاهایی را که می خوانند با معرفت و با آگاهی باشد، چرا که فرازهای دعاها بلند و آسمانی است و فهم آنها، مهم است ، بنابراین اگر به این درجه از معرفت برسیم، جوانان بیمه هستند.  

 

به گفته وی، در انجمن های اسلامی باید مباحث توحید شناسی، معرفت شناسی، رهبر شناسی و عنصر معرفت مورد توجه قرار بگیرد چرا امروز دردانشگاه های کشورهای دنیا به دنبال این هستند که ولایت فقیه چیست که یک تنه در برابر همه ابرقدرت های ایستاده است و کشورهای قدرتمند جهان که معتقدند کشورهای دیگر باید بنده و برده آنها باشند اما نظام اسلامی ایران به برکت داشتن رهبر سیاسی که ولایت فقیه است زیر بار ظلم و ستم آنها نمی رود.

 

جمهوری اسلامی ایران در بحث مذاکرات هسته ای 11 سال است یکه و تنها در ابرب شش قدرت جهانی ایستاده است

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: بیش از 11 سال است بحث مذاکرات هسته ای ادامه دارد و جمهوری اسلامی یکه و تنها در برابر شش قدرت جهانی که مدعی هستند ایران نباید انرژی هسته ای داشته باشد، ایستاده است و داشتن انرژی هسته ای به عنوان حق مسلم ایران تأکید دارد.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که امروز پایان نامه های دانشجویی بسیاری از دانشگاه های جهان در باره ولایت فقیه و شناخت از ولایت فقیه است گفت: رهبران سیاسی جهان اعتراف کرده اند، مقتدرترین رهبر جهان امروز آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران است، لذا این مسائل باید برای جوانان گفته شود.  

 

به گفته وی، اگر پیام رهبرمعظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را در رسانه های جهانی دنبال کنید می توانید تحولی را که این پیام در جهان به وجود آورده است مشاهده کنید که یک حرکت و گرایشی در دنیا به سوی اسلام به وجود آمده است که باعث نگرانی استکبار جهانی شده است.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان بار دیگر تأکید کرد: جوانان ایران اسلامی باید اصول اسلام را به جای  این که عوامانه بدانند باید عالمانه بدانند، بنابراین تلاش کنید بنیه علمی خود را افزایش دهید و به دنبال کارهای شعور ساز باشید، هرچند کارهای شعاری نیز خوب است اما مهم این است که شعور ساز باشید تا شعارساز باشید./1307/پ202/ش     

 

ارسال نظرات