۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۴۸۶۵۷
آیت الله نوری همدانی:

استقامت در برابر هجمه‌های دشمن مهم‌ترین درس حضرت زینب است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی استقامت و حماسه آفرینی در برابر هجمه‌های دشمن را مهم‌ترین درس سیره حضرت زینب(س) دانست و گفت: ما باید به تأسی از آن بزرگ بانو تلاش کنیم در هر عرصه‌ای شجاعت، فهم و بصیرت خود را برای رسیدن به این مهم بیفزاییم.
 آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولات حضرت زینب(س) اظهار داشت: بزرگ‌ترین درس آن حضرت این است که هرکس در هر شغل و جایگاهی سعی کند به لحاظ شجاعت، فهم و بصیرت در حدی باشد که بتواند در برابر دشمن مقاوم و حماسه ساز باشد.

 

وی کار حضرت زینب(س) را یک حرکت حماسی خواند و گفت: قدرت و صلابت آن حضرت به حدی بود که سرپرستی و مدیریت کاروان کربلا پس از ظهر عاشورا به ایشان واگذار شد و توانست نهضت امام حسین(ع) را ادامه داده و به نتیجه مطلوب برساند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که معاویه 20 سال پس از شهادت امیرالمؤمنین(ع) حکومت کرد، ابراز داشت: در طول این سال‌ها هفتاد هزار منبر برپا کرد تا نسبت به آن حضرت بدگویی کنند و حدود 500 هزار حدیث علیه اهل‌بیت(ع)جعل کردند؛ حضرت زینب(س) آنقدر عالم و بصیر بود که توانست با خطبه‌های کوبنده خود هجمه تبلیغاتی چندین ساله امویان را خنثی کند.

 

این مرجع تقلید در بیان عظمت شخصیتی آن بزرگ‌ بانو، گفت: ایشان در طول عمر شریف خود در خدمت 5 تن از معصومان بود؛ امام سجاد(ع) در وصف آن حضرت فرمود تو عالمی هستی که احتیاج به تعلیم دهنده نداری و فهمیده‌ای هستی که نیازی به فهماننده نداری؛ در مجلس ابن زیاد که کسی جرأت حرف زدن نداشت ایشان با خطبه قراء خود او را رسوا و تحقیر کرد.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت مسؤولیت پذیری افراد در عرصه‌های اجتماعی، بیان داشت: هرکس مسؤولیتی را در جامعه قبول می‌کند باید آن را به نحو احسن انجام دهد؛ در بازدید از یکی از نیروگاه‌های هسته‌ای دیدم که دانشمندان جوان ما با چه عشقی شبانه روزی تلاش می‌کنند و هفته‌ها می‌گذرد تا بتوانند به خانواده خود سر بزنند.

 

وی اختلاف افکنی در میان ملت‌های مسلمان را نقشه آمریکا، انگلیس و دیگر ایادی آنها دانست و گفت: بیش از یک ملیارد مسلمان در دنیا وجود دارد، اگر همه اینها باهم متحد بودند کسی جرأت نمی کرد با راه اندازی گروهک‌هایی همچون داعش و دیگر تکفیری‌ها چهره اسلام را مخدوش کند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با ابراز تأسف از همراهی و سرسپردگی حکام مرتجع برخی کشورهای اسلامی نسبت به آمریکا و دیگر مستکبران، گفت: آنها سالیانه میلیون‌ها قرآن به چاپ می‌رسانند اما خودشان به توصیه‌های قرآنی عمل نمی‌کنند؛ با کفار و دشمنان اسلام طرح دوستی می‌ریزند و آنها را در جنایت و کشتار علیه دیگر مسلمانان یاری می‌کنند./928/پ202/ج

ارسال نظرات