۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۴۸۳۰۰
آیت الله موسوی جزایری:

شناخت جایگاه اهل بیت(ع) و پیروی از آن ها از ویژگی های مؤمنان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با اشاره به جایگاه اهل بیت(ع) در میان مسلمان به ویژه شیعیان اظهارداشت: شناخت این جایگاه و پیروی از آن حد فاصل خوشبختی و سعادت و بدبختی و شقاوت است.
آيت الله موسي جزايري

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان در ویژه برنامه «الکلمات الساطعه» که ظهر امروز از شبکه الاهواز پخش شد، ابرازداشت: پیامبر اکرم(ع) در در مکان و موقعیت های گوناگون اهل بیت(ع) را مشخص و به پیروی از آن ها سفارش کرده اند.

وی افزود: ویژگی های شخصیتی اهل بیت(ع) برگرفته از شخصیت و اخلاق نیکوی رسول اکرم(ص) است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به خطبه 192 امام علی(ع) در نهج البلاغه مبنی بر «و قد علمتم موضعی منی رسول الله بالقرابه القریبه و المنزله الخصیصه، یضعنی فی حجره و انا ولد یضمنی الی صدره و یکنفنی فی فراشه و یمسنی جسده» اظهار داشت: این خطبه گهربار نشان دهنده جایگاه والای حضرت علی(ع) نزد پیامبر اکرم(ص) را بازگو می کند.

امام جمعه اهواز هم نسب بودن، نزدیکی به پیامبر(ص)، تربیت مستقیم زیر نظر رسول اکرم(ص) را از ویژگی های امام علی(ع) توصیف و عنوان کرد: این موقعیت منحصر به فرد امیرمؤمنان(ع) نشانه فضل پروردگار به بندگان مؤمن است.

آیت الله موسوی جزایری اظهارداشت: پس از رسول اکرم(ص) ویژگی های اخلاقی و شناختی ایشان به اهل بیت(ع) منتقل شد تا رسالت الهی برای هدایت انسان ها ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: اهل بیت پیامبر(ص) عبارتند از امام علی(ع)، حضرت فاطمه(ع)، و امام حسین(ع) و امام حسن(ع) که پیامبر اکرم(ص) بارها آن ها را در مناسبت های گوناگون به عنوان سروران کرامت و قله ولایتمداری معرفی کرده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان داشت: سرچشمه این کرامت ها و این اخلاق نیکو رسول اکرم(ص) بود، که ایشان نیز این ویژگی ها را از جانب خداوند به وسیله وحی دریافت کرده است.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که پیامبر اکرم(ص) معلم بشریت است، اظهار داشت: اهل بیت(ع) به عنوان شاگردان مکتب پیامبر ادامه دهنده راه و روش ایشان بودند./9452/پ202/ب2

ارسال نظرات