۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۴۸۰۶۴
آیت الله نوری همدانی:

نظام به علمای با سواد و حاضر در صحنه نیاز دارد/ منبرها و روضه‌ها باید حال و هوای انقلابی داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به تأکید امام خمینی(ره) بر اخلاق‌مداری علما و به روز بودن علما در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام، گفت: خطیبی که امروزه به منبر می‌رود باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند متناسب با شرایط انقلاب سخن می‌گوید.
 آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب و فضلای استان مرکزی با اشاره به آیات«یَآ أَیُّهَا الْمُزَّمِّلُ قُمِ الَّیْلَ إِلَّا قَلِیلاً» اظهار داشت: تهجد و نماز شب برای طلاب و علمایی که می‌خواهند در جامعه تأثیرگذار باشند بسیار مهم است.

وی عامل موفقیت امام(ره) در رهبری و بنیان گذاری انقلاب را بعد معنوی ایشان دانست و گفت: ایشان داری اخلاص، توفیق، توکل و اراده فراوانی بود که همه اینها را در سایه عبادت و بندگی کسب کرده بود؛ خداوند بی دلیل به کسی عظمت و عزت نمی‌دهد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که امام خمینی(ره) عنایت ویژه‌ای به عبادت داشتند، ابراز داشت: سیره عبادی ایشان را جمع‌آوری کرده‌اند که یک کتاب قطور شده است؛ ایشان همواره در خدمت و در کنار قرآن بودند و روزانه هشت مرتبه تلاوت و تدبر در قرآن داشتند.

این مرجع تقلید بیداری اسلامی امروز را ناشی از تحولی دانست که امام خمینی(ره) در دنیا به وجود آورد و گفت: ایشان مستضعفان و محرومان جهان را علیه دنیای استکبار به حرکت درآورد؛ پیش‌تر همه مستضعفان زیر بار ظلم می‌رفتند اما حضرت امام به آنها‌ خودباوری و شجاعت بخشید؛ مردمی که در زمان شاه از یک پاسبان معمولی می‌ترسیدند امروز در برابر آمریکا ایستاده‌اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به روایتی که در اصول کافی آمده است، ابراز داشت: خداوند به داوود(ع) وحی کرد، عالمی که شیفته دنیا باشد به درد نمی‌خورد اینها قطاع الطریق هستند و کمترین مجازاتم برایشان این است که از لذت مناجات با من بهره‌ای نخواهند برد.

وی با بیان‌ این‌که امام خمینی(ره) همواره به اخلاق‌مداری علما تأکید داشتند، گفت: اگر عالمی دچار فساد شود تبعات سنگینی خواهد داشت؛ امام(ره) می‌فرمود عالم بدون اخلاق مانند شیخ ابراهیم زنجانی عمل خواهد کرد که فرمان قتل شیخ فضل الله نوری را صادر کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که دنیای پرتهاجم و پر تنش امروز به علمای با سواد و پاسخگو نیاز دارد، افزود: در حال حاضر وقتی خطیب بر فراز منبر سخنرانی و روضه‌خوانی می‌کند باید به گونه‌ای حرف بزند که مردم احساس کنند که او در شرایط انقلاب سخن می‌گوید و نباید به سبک زمان شاه سلطان حسین روضه‌خوانی کرد./928/پ202/ج

ارسال نظرات