۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۴۷۸۲۶
عضو هیأت امنای موسسه روایت سیره شهدا:

بسیاری از اعتبارات فرهنگی در موازی کاری نهادهای مختلف به هدر می رود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت امنای موسسه روایت سیره شهدا گفت: مسؤولان بدون توجه به بحث وحدت و تلاش جهادی در زمینه های مختلف به کار خود ادامه می دهند و موازی کاری ها غوغا می کند.
حجت الاسلام حسين جوشقانيان
حجت الاسلام حسین جوشقانیان عضو هیأت امنای موسسه روایت سیره شهدا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از عدم توجه به عنوان فرهنگی سال توسط مسؤولان ابراز تأسف کرد و گفت: مسؤولان در سال گذشته فرهنگ را جزو دغدغه ها و اولویت اصلی خود قرار ندادند.
 
عضو هیأت امنای موسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: فعالیت جهادی یعنی فعالیتی که بدون خستگی انجام شود؛ داخل یا خارج از ساعت کاری و کوشش را به هیچ محدوده ای منحصر نکنیم؛ این کلمه را می توان در جنگ معنی کرد؛ آیا جهادگر می تواند در ساعت کاری به خصوصی بجنگد و خستگی و یا گذشتن ساعت کاری را بهانه کند؟
 
حجت الاسلام جوشقانیان در راستای فعالیت فرهنگی ارتباط با مردم و به دست آوردن تجارب و دلایل ناهنجاری ها را لازم دانست و ابراز داشت: بدین طریق است که می توان برنامه و توطئه دشمنان را درک کرده و با آن به مقابله پرداخت.
 
وی افزود: موازی کاری ها غوغا می کند؛ در شرایطی که دشمنان به اتحاد رسیده اند و در بخش های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به جنگ اسلام و جامعه اسلامی آمده اند متأسفانه جبهه ای در این طرف وجود ندارد؛ مسؤولان بدون توجه به بحث وحدت و تلاش جهادی در زمینه های مختلف به کار خود ادامه می دهند.
 
عضو هیأت امنای موسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: مسؤولان باید با یکدیگر اتفاق و اجماع داشته باشند و یکدیگر را پشتیبانی کنند زیرا در غیر این صورت هر چقدر بودجه به این مسأله اختصاص داده شود در موازی کاری ها هدر می رود؛ ما باید باور کنیم که فرهنگ مانند هوا است و اگر هوا مسموم باشد همه آسیب می بینیم.
 
حجت الاسلام جوشقانیان به اهمیت جایگاه دولتمردان در تغییر فرهنگ اشاره و اظهار کرد: حوزویان، اساتید و دیگر اقشار جامعه نیز دارای جایگاه خاص خود هستند؛ مسؤولیت حوزه های علمیه استاندارد سازی فرهنگی کشور است این کار شاید در نظر کوچک بیاید ولی بازدهی بالایی خواهد داشت.
 
وی گفت: در حوزه های علمیه ده ها و یا شاید صدها میلیون تومان سرمایه گذاری می شود ولی این کارها می تواند با یک حرکت اشتباه مسؤولان از بین برود؛ پیامبر اکرم نیز می فرمایند «اگر حاکمان و علما خطا کنند مردم به گمراهی کشیده می شوند».
 
عضو هیأت امنای موسسه روایت سیره شهدا ابراز داشت: حوزه های علمیه با همه تنگناهای موجود، خروجی های خوبی در تبلیغ و تربیت کادر انسانی داشته اند این فعالیت ها باعث شده است که حوزه توفیقات مختلف و متعددی در خدمت به فرهنگ مملکت داشته اند.
 
حجت الاسلام جوشقانیان با قبول قصور و کاستی حوزه نسبت به فرهنگ اظهار داشت: حوزه نیز مبرای از این مسأله نیست که کاستی هایی در بحث فرهنگ دینی داشته است لیکن قیام و قعود دولتمردان در این زمینه بسیار تأثیرگذار است.
 
وی در پایان گفت: دولتمردانی که بودجه های فراوان در اختیار دارند باید به موسسات فرهنگی توجه بیشتری داشته باشند؛ متأسفانه بودجه های کشوری جایی به مصرف می رسد و هزینه می شود که خارج از اولویت هایی است که ما انتظار داریم و این مسایل باید بررسی و تصحیح گردد./836/ت302/ش
ارسال نظرات