۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۲۴۷۶۵۷
حاجی‌بابایی:

دولت و مجلس در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی عملکرد قابل قبولی نداشته اند

خبرگزاری رسا ـ وزیر آموزش و پرورش دولت دهم با اشاره به گذشت یک سال از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: در این یک سال هیچ‌گونه گزارش مثبت و قابل قبولی که نشان دهنده کوچک‌ترین حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی از سوی دولت و مجلس باشد ارائه نشده است.
حاجي بابايي

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت دهم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به گذشت یک سال از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: اجرای این سیاست‌ها برای برون رفت از مشکلات جاری اقتصادی کشور و از بین بردن وابستگی به منابع نفتی است.

 

وی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی جوابگوی حملات دشمن است، ابراز داشت: برخلاف آنچه که گفته می‌شود اقتصاد مقاومتی کاهش رفاه مردم جامعه را در پی دارد، این طرح سبب عدالت، شادابی و رفاه عمومی بیش از آنچه که تصور می‌کنیم است.

 

حاج‌بابایی با تأکید بر این‌که راه حل نا امید کردن دشمن، مبارزه با آمریکا، شکست تحریم‌ها و شکوفا شدن کشور تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: این‌که ما در صنایع دفاعی و موشکی موفق شده‌ایم این بود که به توانمندی‌های خود اتکا کردیم.

 

وزیر آموزش و پرورش دولت دهم با اشاره به عملکرد دولت و مجلس در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: این دستگاه‌ها نگاه‌های مثبتی بر این سیاست داشته‌اند ولی به نظر می‌رسد که این نگاه‌ها هنوز نتوانسته به راهکار‌های عملی و اجرایی تبدیل شود.

 

عضو هیأت علمی و استاد دانشگاه تهران در ادامه با تأکید بر این مطلب که هنوز دولت و مجلس در زمینه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی خروجی نداشته است، افزود: این برای جمهوری اسلامی که در وضعیت تحریم قرار دارد وضعیت قابل قبولی نیست و باید علت را ریشه یابی کرد.

 

نماینده مردم همدان در دوره‌های پنجم تا هشتم مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با اقتصاد مقاومتی که در سال گذشته بیان شد، گفت: در این یک سال هیچ‌گونه گزارش مثبت و قابل قبولی که نشان دهنده کوچک‌ترین حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی از سوی دولت و مجلس باشد ارائه نشده است.

 

وی با تأکید بر این‌که اعتقاد به اقتصاد مقاومتی باید به یک باور عمومی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: ایستادگی و مقاومت تنها راهی است که می‌توانیم در راستای برون رفت از مشکلات و چالش‌های کشور داشته باشیم و این باید برای مسؤولین کشور به یک باور تبدیل شود.

 

وزیر آموزش و پرورش دولت دهم با اشار به این‌که دولت به جای توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های درون کشور، همت و نگاه خود را برای پیشرفت و آبادانی کشور معطوف به مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها کرده است، ابراز داشت: چه مذاکرات هسته‌ای موفق شود چه نشود باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را دنبال کرد.

 

عضو هیأت علمی و استاد دانشگاه تهران در ادامه با تأکید بر این‌که آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست، اظهار داشت: این حق ما است که به آمریکا اعتماد نکنیم چون تجربه این را به ما ثابت کرده است؛ چرا که آمریکا نمی‌تواند در رفتارش صداقت داشته باشد و تعهدی به هیچ کشوری نمی‌دهد و اگر هم این کار را کند به آن عمل نمی‌کند.

 

نماینده مردم همدان در دوره‌های پنجم تا هشتم مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که منافع کشور ما برای آمریکا مهم نیست، ابراز داشت: با فرمایشاتی که رهبر معظم انقلاب داشتند به نظر می‌رسد که آمریکا قصد اینکه ایران را رها کند که با نفت بشکه‌ای صد دلار و بالاتر آزادانه به عمران کشور بپردازد و از نظر فرهنگی آنان را تهدید کند هیچ وقت اتفاق نمی‌افتد.

 

وزیر آموزش و پرورش دولت سابق در پایان با بیان این‌که تا کشور ما بر قوانین اسلامی استوار و دیپلماسی آمریکا هم بر سر زور، تهدید و تحریم بنا شده است هیچ وقت بین ما و آمریکا رفتار مسالمت آمیز نخواهد بود، خاطرنشان کرد: باید اقتصاد مقاومتی را به عنوان مبنای کار قرار دهیم و تنها راه مقابله با رفتارهای آمریکا دنبال و عمل کردن فرمایشات رهبر معظم انقلاب است./922/ت301/ش

ارسال نظرات