۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۲۴۷۳۱۳
از ویژه برنامه‌‌های اجلاسیه شهدای دامغان؛

آیین معنوی «با عندلیبان وحی» در دامغان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین معنوی انس با قرآن تحت عنوان «با عندلیبان وحی» از ویژه برنامه‌های اجلاسیه بزرگ شهدای شهرستان دامغان با حضور استاد سعید طوسی، قاری برجسته بین المللی کشور در فضایی آکنده از عطر کلام وحی برگزار شد.
مراسم قرآني با عندليبان وحي در دامغان مراسم قرآني با عندليبان وحي در دامغان مراسم قرآني با عندليبان وحي در دامغان مراسم قرآني با عندليبان وحي در دامغان مراسم قرآني با عندليبان وحي در دامغان مراسم قرآني با عندليبان وحي در دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، این مراسم با حضور جمع کثیری از فعالان قرآنی، علاقمندان فرهنگ ایثار و شهادت، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، امام جمعه، مسؤولان، روحانیان و اقشار مختلف مردم این شهرستان به همت دبیرخانه اجلاسیه شهدا، شهرداری و شورای اسلامی و باهمکاری انجمن قرآن و نهج البلاغه شهرستان دامغان در محل مسجد امیرالمؤمنین(ع) این شهرستان برگزار شد.

 

استاد سعید طوسی، عضو شورای عالی قرآن کشور و قاری برجسته بین المللی در آیین معنوی "با عندلیبان وحی" ضمن تلاوت آیاتی از سوره‌های مبارکه احزاب و الرحمن، در سخنانی بر اهمیت قرآن آموزی و بکارگیری تعالیم آیات کلام الله مجید در زندگی فردی و اجتماعی تأکید کرد.

 

وی خاطر‌نشان کرد: پیشرفت‌های روز افزون فعالان این عرصه در حوزه‌های آموزش، تلاوت و حفظ قرآن کریم و حرکت به سوی جایگاه متعالی و در خور شآن کلام وحی در جامعه اسلامی از برکات انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و ثمره خون مطهر شهدا است.

 

عضو شورای عالی قرآن کشور با بیان اینکه بر اساس آیات و روایات بهترین انسان‌ها کسی است که قرآن بیاموزد، بخواند و به دیگران آموزش دهد، افزود: بی‌تردید واقعیت این است که امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب و شهدای والامقام از ما می‌خواهند که همه در اعمال و رفتار و کردار قرآنی شویم همان‌گونه که نصح صریح روایات اهل‌بیت(ع) بر سعادت جامعه انسانی در پناه رهروی آیات و آموزه‌های قرآن مجید تأکید دارد.

 

طوسی تصریح کرد: در بیش از سه دهه کذشته که به برکت انقلاب اسلامی قرائت قرآن در کشور به شکل تخصصی دنبال می‌شود، قاریان ایران اسلامی از کشور مصر با 700 سال سابقه در این زمینه که حرف اول را در جهان می‌زنند و اغلب حافظ قرآنند، پیشی گرفته‌اند و امروز می‌توانیم با افتخار بگوییم که برخی قاریان مصری از سبک بعضی اساتید ایرانی در تلاوت خود تقلید می‌کنند.

 

گفتنی است، جمع خوانی آیات کلام الله مجید و اجرای تواشیح از سوی اعضای کانون قرآنی میثاق شهرستان دامغان و ذکر خاطرات و پخش نماهنگ‌هایی از شهدای والامقام این شهرستان از سوی رمضان‌علی ملکی از یادگاران دوران دفاع مقدس، بخش‌های دیگری از مراسم معنوی "با عندلیبان وحی" بود./977/پ202/ب4

ارسال نظرات