۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۴۶۹۸۰

مسابقات ورزشی حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول تربیت بدنی نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مرحله استانی مسابقات ورزشی حوزه های علمیه برادران خراسان شمالی جمعه هفته آینده به میزبانی بجنورد برگزار می شود.
مسابقات ورزشي حوزه علميه خراسان شمالي

حجت الاسلام امید سعادتی، مسؤول تربیت بدنی نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برگزاری رقابت های ورزشی مدارس علمیه این استان، اظهار کرد: این مسابقات در سطح شهرستانی و استانی در رشته های فوتسال، تنیس روی میز و دوی استقامت برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که مرحله شهرستانی این مسابقات در سطح حوزه های علمیه شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی آغاز شده است، اضافه کرد: بر اساس برنامه قرار است مرحله شهرستانی این رقابت ها تا پایان هفته جاری به اتمام رسیده و برگزیدگان برای حضور در مرحله استانی انتخاب شوند.

 

حجت الاسلام سعادتی افزود: این رقابت ها در رشته فوتسال به صورت تیمی و در رشته های دوی استقامت و تنیس روی میز نیز به صورت انفرادی برگزار می شود.

 

به گفته وی در پایان مرحله شهرستانی مسابقات ورزشی حوزه های علمیه استان خراسان شمالی، در رشته فوتسال از مجموع 9 تیم شرکت کننده، شش تیم به مرحله استانی راه می یابند و در رشته های تنیس روی میز و دوی استقامت هم برترین های هر مدرسه برای رقابت در مسابقات استانی انتخاب خواهند شد.

 

حجت الاسلام سعادتی خاطرنشان کرد: مرحله استانی مسابقات ورزشی مدارس علمیه استان جمعه هفته آینده به میزبانی بجنورد و در محل سالن ورزشی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که افزون بر تقویت روحیه و افزایش نشاط و شادابی طلاب، انتخاب ورزشکاران اعزامی به مسابقات حوزه های علمیه کشور از دیگر اهداف برگزاری این رقابت های ورزشی محسوب می شود، گفت: هنوز فراخوان مسابقات ورزشی حوزه های علمیه کشور منتشر نشده اما مطابق روال سال های گذشته این مسابقات با شرکت طلاب ورزشکار سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 

به گفته حجت الاسلام سعادتی در پایان این مسابقات به اعضای تیم برتر رشته فوتسال و سه نفر برگزیده در رشته های تنیس روی میز و دوی استقامت جوایز ارزنده ای اهدا می شود.

 

مسؤول تربیت بدنی نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی یادآور شد: پارسال نیز این مسابقات در سه رشته ورزشی فوتسال، والیبال و تنیس روی میز به مدت دو روز به میزبانی بجنورد برگزار شد.

 

حجت الاسلام سعادتی اضافه کرد: پارسال در رشته فوتسال در مجموع 23 تیم از مدارس علمیه برادران استان حضور داشتند که در پایان تیم مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد با غلبه بر تمامی حریفان به مقام قهرمانی رسید.

 

به گفته وی در رشته والیبال نیز تیم مدرسه علمیه حضرت بقیه الله(عج) آشخانه عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و در رقابت های انفرادی تنیس روی میز هم سعید جمالی، طلبه حوزه علمیه حضرت بقیة الله(عج) شهرستان مانه و سملقان قهرمان شد.

 

گفتنی است، امسال در مجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات