۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۴۶۷۳۸

یادواره شهدای طلبه و روحانی میانه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره شهدای طلبه و روحانی دوران دفاع مقدس میانه در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.
شهداي روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای طلبه و روحانی میانه به همت بسیج طلاب سپاه عاشورای آذربایجان شرقی و ستاد اقامه نماز جمعه در مسجد جامع این شهرستان با حضور مسؤولان لشکری و کشوری، علما و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

 


حجت‎الاسلام حسن امیرنژاد، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه میانه با اشاره به نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: روحانیان نه تنها در عرصه های تبلیغی بلکه در زمینه مسائل رزمی نیز در خط مقدم جبهه‌ها حضور داشتند، که نشان از عامل یودن روحانیت به معارف اسلامی دارد.

 


وی با بیان این‌که شهرستان میانه همواره در زمره پیشتازان عرصه جهاد و شهادت در استان به شمار می‎رود، خاطرنشان کرد: تقدیم ده‎ها شهید روحانی به عنوان یکی از افتخارات مردم شهیدپرور شهرستان میانه است، شهدای زینبیه این شهر دیگر نماد جهاد و مقاومت مردم این شهرستان محسوب می شود.

 


مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه میانه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که عالمان و فقها وارثان رسالت خطیر انبیای الهی هستند، گفت: حفظ آیات و روایات دینی و نشر آن در بین مردم از جمله رسالت‎های سنگین روحانیت در جامعه است.

 


حجت‌الاسلام امیرنژاد با تأکید بر این‌که رسالت خطیر روحانیت هیچ‌گاه با تغییر شرایط زمانی و مکانی از مسیر اصلی خود منحرف نمی شود، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی چه در دوران خفقان طاغوت و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر اجرای احکام الهی تأکید داشتند.

 


وی از علما به عنوان چراغ راه و مروّجان فرهنگ دینی مردم در مسیر الهی یاد کرد و افزود: راهزنان عقیده و اندیشه شیعه در صدد آسیب رساندن به عقاید و اعتقادات مردم و منحرف کردن آنان از مسیر دین هستند، امروز وظیفه روحانیت است که اعتقادات دینی مردم را از این آسیب های خطرناک مصون نگه دارند.

 


مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه میانه علما را مرزبانان فرهنگی و عقیدتی نظام اسلامی دانست و یادآور شد: دشمنان با تمام توان در راستای ترویج و ایجاد شبهات دینی و مکتب‎سازی تلاش می‎کنند و در برابر آن، روحانیان در سنگر هدایت و تعلیم و تربیت مردم نقش اساسی ایفا می‌کنند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات