۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۲۴۵۹۹۴
رییس بنیاد و پژوهشکده مطالعات تاریخ و انقلاب اسلامی ایران:

ائمه معصوم با تمام سختی‌ ها اصل روشگری را در جامعه ترویج دادند

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد و پژوهشکده مطالعات تاریخ و انقلاب اسلامی ایران با اشاره به این‌که امروز مصیبت های کشور از حب و بغض کسانی است که از تهذیب نفس و خودسازی به دور هستند، گفت: ائمه معصومین(ع) ما در بیداری مردم آن زمان چه سختی‌ها و مشقت هایی دیدند اما توانستند اصل روشنگری را در جامعه ترویج دهند.
حجت الاسلام سيد حميد روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین ، حجت الاسلام سید حمید روحانی، رییس بنیاد و پژوهشکده مطالعات تاریخ و انقلاب اسلامی ایران ظهر امروز در مسجد شیخ الاسلام قزوین با تبریک ایام دهه مبارکه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)، گفت: حضرت امام خمینی(ره) در زندگی سراسر نورانی خود روش پیامبران را در پیش گرفتند.

 

وی در ادامه افزود: وقتی به زندگی ائمه معصومین(ع) نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که همه این بزرگواران مسأله خودسازی در راه تهذیب نفس را اولویت برنامه‌های زندگی و کاری خود قرار می‌دادند.

 

موئسس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) با آن دور اندیشی که داشتند و تهذیب نفسی که در وجود خود تقویت می‌کردند، توانستند رژیم پهلوی را سرنگون کنند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) در زمان طلبگی خود به ‌دنبال خودسازی و تهذیب نفس بودند و شما دیدید که با روشنگری که این معمار بزرگ انقلاب داشتند، توانستند آحاد ملت را به خود جذب کرده و بر علیه رژیم خودباخته پهلوی قیام کنند و انقلاب اسلامی را تشکیل دهند.

 

این کارشناس پزوهش ابراز کرد: امام خمینی(ره) خوب درک کرده بود که انسان‌ها چه صفات رذیله و ناپسندی دارند و همیشه تلاش می‌کرد که این صفات را از خود دور کند و این شخصیت برجسته توانست امروز شاگردان برجسته‌ای را تحویل این نظام دهد که از شخصیت های برجسته این استاد بزرگ می توانیم به رهبر معظم انقلاب اشاره کنیم.

 

مشکلات کشور به دست کسانی است که از خودسازی به‌دور هستند

حجت الاسلام روحانی اظهار داشت: امروز در کشور ما می‌بینیم که به مصیبت هایی دچار شدیم، این از حب و بغض کسانی است که از تهذیب نفس و خودسازی به دور هستند.

 

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: ائمه معصومین(ع) ما در بیداری مردم آن زمان چه سختی ها و مشقت‌هایی دیدند اما توانستند اصل روشنگری را در جامعه ترویج دهند.

 

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در شکل گیری این نهضت انقلاب اسلامی سختی‌ها و رنج های فراوانی دیدند و مقاومت کردند که امروز بیداری اسلامی که در برخی از کشورها نشأت گرفته از بیداری ملت ایران در بهمن 57 بود.

 

وی در پایان با تأکید و دعوت از همه گروه‌ها و احزاب در راهپیمایی 22 بهمن بیان داشت: خوشبختانه ملت همیشه بصیر و بیدار ایران در روز 22 بهمن روزی فراموش نشدنی را رقم زده وبا حضور گسترده خود در این روز بزرگ به دشمنان نشان خواهند داد که ملت ایران همیشه در تمام صحنه ها حضور دارد./955/پ202/ب6

ارسال نظرات